اقتصاد

هفته عیدانه و سکه

در این هفته بانک مرکزی رسماً پیش فروش سکه را با یک میلیون و 250 هزار تومان کلید زد و طبیعی است که وقتی قیمت پیش فروش این باشد قیمت معامله نقدی بالاتر تعیین خواهد شد و این در حالی است که در هفته قبل قیمت سکه پایین آمده و این قیمت‌گذاری بانک مرکزی برای پیش فروش خودش قیمت را بالابرد!
سکه پیش فروشی یک میلیون و دویست، نقدی چند؟

در این هفته بانک مرکزی رسماً پیش فروش سکه را با  یک میلیون و 250 هزار تومان کلید زد و طبیعی است که وقتی قیمت پیش فروش این باشد قیمت معامله نقدی بالاتر تعیین خواهد شد و این در حالی است که در هفته قبل قیمت سکه پایین آمده و این قیمتگذاری بانک مرکزی برای پیش فروش خودش قیمت را بالابرد! 

ایران بهزودی قطب پتروشیمی خاورمیانه میشود

معاون وزیر نفت با اشاره به آماده افتتاح بودن 10 طرح جدید پتروشیمی از افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی به 60 میلیون تن خبر داد و گفت: بهزودی تعداد مجتمعهای مادر پتروشیمی کشور به 50 مجتمع افزایش مییابد.

عیدانه 85 هزار تومانی

عیدانه 85 هزارتومانی دولت و مجلس به ازای هر ایرانی عصر دوشنبه هفته جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

بیکارترین استان!

مرکز آمار ایران با اعلام جزئیات بیکاری حدود 2 میلیون و 700 هزارنفر در فصل پاییز امسال، استان لرستان را بیکارترین استان کشور و خراسان جنوبی را نیز بهترین استان به لحاظ اشتغال معرفی کرد.

 کارمندان دولت، مژده مژده

 رئیسجمهور از برنامه افزایش 20 درصدی حقوق سال آینده کارمندان خبر داد که در صورت تحقق، یک رکورد در افزایش سالانه حقوق کارمندان در دولتهای نهم و دهم خواهد بود.

 بهمنی: اسکناس نو برای عیدی موجود است!

رئیس کل بانک مرکزی از تأمین نیاز اسکناس نو شب عید، اجرای طرح پیشفروش اینترنتی سکه در سری سوم و پرداخت کامل پول انصرافدهندگان در طرح پیش خرید سکه خبر داد.

 چــین، مشــتری جدید خط لوله گاز

 ایران-  پاکستان

معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات 3 توافق گازی ایران و پاکستان در آستانه سفر آصف زرداری به تهران از مذاکره با چین برای صدور گاز خبر داد و گفت: درب مذاکرات خط لوله صلح هنوز بر روی هند بسته نشده است. 

مراجعه 24 هزار نفر برای خرید سکه پیشفروشی!

مدیراداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی از مراجعه 24 هزار و 500 نفر تا ساعت حدود 14 روز سهشنبه برای خرید سکه در طرح پیش فروش خبرداد و گفت: در مجموع بیش از 133 هزار قطعه سکه اعم از تمام بهار و نیم بهار آزادی فروخته شده است.

بعد از افزایش 100 درصدی قیمت خودرو، تلاش دولت برای کاهش 4 درصدی قیمت!

 بعد از دستور رئیسجمهور و ابلاغ وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان حمایت برای بازنگری در قیمتگذاری خودروها، اکنون خبرها حکایت از آغاز روند کاهش قیمت خودرو با تصمیمگیری هیأتمدیره دو خودروساز بزرگ کشور دارد که بر این اساس، نتایج مذاکرات خودروسازان در هیأت مدیره، به احتمال زیاد کاهش 4 تا 7 درصدی قیمت خودرو را رقم خواهد زد.

رکود سنگین در بازار مسکن

در هفتههای اخیر شایعات در مورد قیمت مسکن در سال آینده موجب شده است که سازندگان تمایلی به فروش نداشته باشند و برخی از متقاضیان هم حاضر به پرداخت قیمتهای بالاتر برای خرید آپارتمان نشوند. 

ایران بزرگترین نیروگاهساز جهان شد

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه در یک دهه گذشته بیشترین رشد ساخت نیروگاه و افزایش تولید برق در جهان به ایران اختصاص یافته است، اعلام کرد: در این مدت ایران 2 برابر میانگین جهانی نیروگاه برق راه اندازی کرده است.
https://shoma-weekly.ir/0jFKrv