ورزش

هشدار «رهبری» را باید به جان خرید

بعضی رسانه‌های ورزشی با بزرگنمایی موضوعات کوچک و ایجاد فضای دعوا تلاش می‌کنند تا افراد مصاحبه کننده را به سمت حرف‌های تند و ناسزاگویی سوق دهند که این کار نادرستی است و باید نقطه مقابل آن در رسانه‌ها تقویت شود. البته بر مسئولین و مدیران ورزش فرض است تا در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری گام‌های جدی و اساسی برداشته و هشدارهای رهبری را به جان خریده و در سالم‌سازی محیط‌های ورزشی بکوشند و اجازه ندهند ارزش‌های اسلامی اخلاقی در ورزش بیش از این زیر سئوال برود. در واقع این وظیفه همه ماست که با گوش جان سپردن به رهنمودهای رهبری فضای تخریبی فعلی را به سوی سازندگی هدایت کنیم تا بتوانیم بیش از پیش از استعدادی جوانان وطنی بهره‌مند شویم.

محمدرضا تهرانی -حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با  جمعی از پیشکسوتان، مربیان، مدیران و مدال‌آوران مسابقات جهانی و المپیک سخنان بسیار مهمی پیرامون مسائل ورزشی کشور بیان کردند و هوشمندانه نکاتی را یادآور شدند که اگر توصیه‌های معظم له سرلوحه راه ورزشکاران و مسئولین ورزش باشد و جامعه ورزش آن را آویزه گوش قرار دهد فاصله ورزش ایران با ورزش جهان کم خواهد شد.
مطلب کلی از فرمایشات عمیق مقام معظم رهبری حاکی از آن است که ایشان به طرز شگفت‌انگیزی مسایل ورزش را رصد کرده و بخوبی با زیر و بم های آن آشنا هستند. این سخنان اهمیت ورزش را نزد ایشان نشان می‌دهد.
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای نخست توجه به عملی شدن ورزش تاکید فرمودند و سپس توجه به ورزش همگانی به عنوان دامنه و زیربنای ورزش قهرمانی، توجه به معنویات و رعایت جوانب شرعی در تبلیغ و اشاعه ارزش های اسلامی در میادین بین‌المللی و به رسمیت شناختن نمایندگان رژیم صهیونیستی را به درستی تبیین فرمودند.
نکته مهم و ظریفی که از چشم ایشان دور نماند، رعایت مسائل اخلاقی و پرهیز از حاشیه‌پردازی در ورزش بوده است و در همین راستا به رسانه‌های ورزشی نیز هشدار دادند که ارباب جراید نیز سهمی از مشکلات فعلی ورزش دارند و باید تجدید نظری در افکار و رفتار خود داشته باشند. متأسفانه این مشکلات در فوتبال محسوس‌تر است. فوتبال به دلیل گستردگی و گرایش نوجوانان و جوانان و علاقه عمومی مردم به این رشته جذاب فرمایشات مقام معظم رهبری را بیش از گذشته نصب العین خود قرار دهد.
از منظر مقام معظم رهبری ورزشکاران و قهرمانان ورزشی نیاز جدی به مراقبت دارند، این مهم بیش از همه بر عهده مدیران،‌مربیان، نهادهای ورزشی و رسانه‌های ورزشی است و ایشان هشدار دادند؛ رسالت رسانه‌های ورزشی بر این است که ایجاد امید کرده و رسانه‌ها باید فرهنگساز باشند.
ایشان با گلایه از تلاش برخی برای تخریب فضای ورزشی کشور از طریق تهمت، دروغ، نزاع و تخریب افراد تاکید فرمودند: متاسفانه سهم رسانه‌های ورزشی در این کار خلاف کم نیست و من در این خصوص هشدار می‌دهم.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: بعضی رسانه‌های ورزشی با بزرگنمایی موضوعات کوچک و ایجاد فضای دعوا تلاش می‌کنند تا افراد مصاحبه کننده را به سمت حرف‌های تند و ناسزاگویی سوق دهند که این کار نادرستی است و باید نقطه مقابل آن در رسانه‌ها تقویت شود.
البته بر مسئولین و مدیران ورزش فرض است تا در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری گام‌های جدی و اساسی برداشته و هشدارهای رهبری را به جان خریده و در سالم‌سازی محیط‌های ورزشی بکوشند و اجازه ندهند ارزش‌های اسلامی اخلاقی در ورزش بیش از این زیر سئوال برود.
در واقع این وظیفه همه ماست که با گوش جان سپردن به رهنمودهای رهبری فضای تخریبی فعلی را به سوی سازندگی هدایت کنیم تا بتوانیم بیش از پیش از استعدادی جوانان وطنی بهره‌مند شویم.
مگر نه این است که کشوری می‌تواند در ورزش موفق شود که با علمی شدن فواصل عقب افتاده را جبران کند؟ مگر نه این است که توجه ورزش همگانی چرخ‌های ورزش قهرمانی را به حرکت در خواهد آورد؟ و مگر نه این است که جامعه‌ای سالم و سازنده خواهد بود که به ارزش‌های اخلاقی توجه کند؟
بنابر این بر همه اهالی و ارکان ورزش واجب است که در شروع سال جدید نصایح و رهنمودهای مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار داده تا فاصله ورزش ایران را با جهان هر چه کمتر شود.
پیداست خدای ناکرده هر گونه کوتاهی در این امر نتایجی بس زبان‌بار و غیر قابل جبران به بار خواهد آورد.
*دبیر بخش ورزشی نشریه شما

https://shoma-weekly.ir/i0gxMw