ورزش

هر دم از این باغ بری می‌رسد

کفاشیان و یارانش هر چه سریع‌تر باید تکلیف این موضوع را روشن کرده و به این اوضاع سروسامانی بدهند. بالاخره یا کی‌روش درست می‌گوید و یا نماینده خاورمیانه آل اشپورت و کشف حقیقت امر اصلاً دشوار نیست! نگذاریم که آبروی ملتی برای چند دست لباس مضحکه دشمنان قسم خورده کشورمان شود.
شاهین تهرانی- از آخرین بازی که تیم ملی فوتبال ایران توانست به رقابتهای جام جهانی راه پیدا کند، هشت سال گذشته و فوتبال ایران به لطف تلاشهای جوانان مستعد کشورمان و بودجه کلانی که صرف این رشته ورزشی شده است، توانسته مجدداً به جمع ۳۲ تیم برتر جهان راه پیدا کند، اما...

اما این روزها آنچه که از تیم ملی و فوتبال ایران در جهان منتشر میشود، اخبار حاشیهای، مخرب کننده و ناامید کننده است که همگی به لباسهای تیم ملی و برند «آل اشپورت» آلمان مربوط میشود!

قصه از آنجا شروع شد که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران در یک برنامه تلویزیونی مستقیم به ناگاه شروع به گلایه از لباسهای تیم ملی کرد و از تعداد و کیفیت آنها نالید! این امر با واکنش تند نماینده
آل اشپورت درخاورمیانه روبرو شد و کی روش متهم شد به لجبازی و سهم
خواهی از این برند آلمانی، برای پوشیدن آن! حمایت همه جانبه بازیکنان ملی پوش هم، به حساب خود شیرینی آنها برای سرمربی پرتغالی نوشته شد تا با حمایت کفاشیان از لباسها، تقریباً پرونده این موضوع بسته شود. اما حضور نمایندگان آلمانی آل اشپورت دراردوی اتریش، آتش را دوباره شعلهور کرد!

آنها مدعی شدند که لباسهای موجود در اردوی اتریش، اگرچه به لوگوی این شرکت منقش هستند، اما تقلبی بوده و بیکیفیت هستند! این مصاحبه هم با واکنش نماینده خاورمیانه شرکت مواجه شد و ایشان مدعی شدند که کیروش به خاطر مشکلی که با آنها دارد، همه لباسهای موجود در اردو را به نمایندگان آل اشپورت نشان نداده است!

قصد نداریم در این مقال به این دعوای پوچ و بیارزش وارد شویم یا قضاوتی بکنیم. بلکه میخواهیم به فدراسیون فوتبال کشوری که بعد از هشت سال صرف بودجه و تلاش موفق شده دوباره به جمع برترینها برسد و نام ایران را مطرح کند، تذکر بدهیم که واقعاً زشت است که همه این تلاشها و هزینهها، تحت تاثیر موضوع کوچک و بیارزشی مثل پیراهنهای تیم ملی قرار بگیرد! فوتبالی که به گفته وزیر ورزش، سالانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان فقط هزینه لیگ برترش میشود، زشت است که لنگ چند دست لباس درجه یک و استاندارد باشد!

کفاشیان و یارانش هر چه سریعتر باید تکلیف این موضوع را روشن کرده و به این اوضاع سروسامانی بدهند. بالاخره یا کیروش درست میگوید و یا نماینده خاورمیانه آل اشپورت و کشف حقیقت امر اصلاً دشوار نیست! نگذاریم که آبروی ملتی برای چند دست لباس مضحکه دشمنان قسم خورده کشورمان شود.

https://shoma-weekly.ir/2Kyfai