شهرستانها

هدیه شهیدان پیشمرگ کُرد برای امروز

در سال‌های اول انقلاب، ضدانقلاب همه توان خود را به کار گرفت تا این منطقه را ناامن کند؛ اما همت و دل مردم و علمای کُرد همراه با انقلاب بود و آن‌ها حتی برخی از علمای کُرد را به شهادت رساندند که در آخرین مورد چند سال قبل شخصیت خالص و پاکی همچون مرحوم شیخ‌الاسلام را شهید کردند
جلیل مهدی عراقی- چندی پیش کنگره گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد استانهای کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه در سنندج برگزار شد. در این کنگره روحانیون، خانواده معزز شهدا، مسئولین سه استان حضور داشتند. مهمان ویژه این کنگره جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی بودند.

در ابتدای این نشست صمیمی، متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که در دیدار با اعضای ستاد کنگره گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد در تاریخ 14/2/1394 برگزار شده بود، در جریان گشایش این کنگره در شهر سنندج منتشر شد. یادآور میشوم حضرت آیتالله العظمی خامنهای در این دیدار با تقدیر از گرامیداشت یاد شهیدان پیشمرگان مسلمان کُرد به فداکاری و از جان گذشتگی این جوانان مؤمن و با اخلاص اشاره کرده و فرموده بودند «پیشمرگان مسلمان کُرد با حضور در میدان، هم جان خود را به خطر میانداختند و هم گروهکهای ضد انقلاب آرامش خانواده آنها را تهدید میکردند. اما این جوانان شجاع، حقاً و انصافاً امتحان بسیار خوبی دادند.» رهبر معظم انقلاب با اشاره به ناکامماندن سیاست دشمن در استفاده از عناصر «قومیت» و «مذهب» برای ناامنکردن منطقه کردستان و تبدیل این منطقه به نقطهای آسیب زننده به انقلاب فرمودهاند: «در سالهای اول انقلاب، ضدانقلاب همه توان خود را به کار گرفت تا این منطقه را ناامن کند؛ اما همت و دل مردم و علمای کُرد همراه با انقلاب بود و آنها حتی برخی از علمای کُرد را به شهادت رساندند که در آخرین مورد چند سال قبل شخصیت خالص و پاکی همچون مرحوم شیخالاسلام را شهید کردند.»

آری فرمایشات مقام عظمای ولایت مثل همیشه که راهگشا بوده و هست در سنندج نیز چراغ راه شد و دلسوزان نظام را که همواره دغدغه کشور و نظام را دارند روشنیبخش مسیر بود. بنابراین حضرت آقا با نفی قومیتگرایی همگان را به ایجاد وحدت و حفظ کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دعوت فرمودند لذا در همین راستا باید بهانهها را از دشمن گرفت و نگذاشت دشمنان دیرین اسلام با تفرقهاندازی به اهداف شیطانی خود برسند.

ضمن تقدیر از بانیان اینگونه کنگرهها یادآور میشوم انجام کارهای فرهنگی نظیر همین گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد و همچنین توجه به مسائل مربوط به جوانان در این برهه از زمان ضروری است؛ چراکه یادآوری خاطرات بیش از ده هزار شهید بومی کُرد از استانهای کردستان، آذربایجانغربی و کرمانشاه که در قالب نیروهای بومی و مردمی و داوطلب با هویت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد در صحنههای نبرد حقطلبانه در برابر بعثیهای عراق در طول 8 سال دفاع مقدس به مبارزه جانانه پرداخته و شهید شدند خود رسالتی زینبگونه بوده که برعهده همه ما نهاده شده است.

* دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان کردستان

https://shoma-weekly.ir/BWDYtm