شهرستانها

هدف اصلاح‌طلبان موج‌سواری از نارضایتی مردم در جهت مذاکره با غرب است

اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند تمامی مشکلات ما ناشی از عدم ارتباط با غرب است. بنابراین در پی رابطه با غرب هستند و چون نمی‌توانند الان چنین ادعایی کنند می‌خواهند وضع به‌گونه‌ای شود و نارضایتی‌های مردم به‌قدری بالا گیرد که مردم با اعلام نارضایتی خود به کف خیابان بیایند و عده‌ای به آنها خط بدهند که اگر می‌خواهید مشکلات حل شود باید با غرب مذاکره کنیم.

علی آرش روناسی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در باره این موضوع که برخی اصلاحطلبان معتقدند دولت نمیتواند برای حل مشکلات کشور کاری کند به خبرنگار هفته نامه شما گفت: در دورههای گذشته هم هر وقت اصلاحطلبان ،قدرت مخصوصاً قدرت اجرایی را در دست میگرفتند یا در شوراهای شهر به قدرت میرسیدند یگانه بهانهشان برای انجام ندادن کارهای مردم این بوده است که مقامات اجرایی قدرت کافی را در قانون ندارند و قانون به آنها قدرت کافی برای انجام اموری که مردم به آن نیاز دارند نداده است، ولی عملاً بطلان این مسئله را چندین بار به عینه دیدهایم.

اهداف دیگری غیر از تحقق مطالبات مردم

وی تصریح کرد: با توجه به قانون اساسی قدرت و پتانسیل لازم در قوه مجریه برای انجام کار هست، اما به شرط وجود مدیریت قوی و اراده انجام مطالبات مردم. اصلاحطلبان کلاً به دنبال اهداف دیگری غیر از تحقق مطالبات مردم هستند.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت در دو مورد مشکل دارد، برشمردگفت: مدیریتی کلان را داشته باشند تهی شده است. دوم اینکه اراده، خواست و انگیزه حل مشکلات در دولت وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا دولت با وجودی که به حرف اصلاحطلبان هم گوش نمیدهد همچنان از حمایت آنها برخوردار است، اظهار کرد: اصلاحطلبان چاره دیگری ندارند و تنها گزینهشان رئیس دولت فعلی است. برای آنها نامزد واقعی در انتخابات ریاست جمهوری باقی نماند و مجبور شدند بهطور نیابتی از حسن روحانی حمایت کنند. در حقیقت تمامی تخممرغهایشان را در سبد روحانی گذاشتهاند. گرچه حسن روحانی هم برای آنها کم نگذاشت.

روناسی در ادامه اضافه کرد: البته باید این موضوع را قبول کرد که چینش مدیران حتی از بین اصلاحطلبانی که به لحاظ مدیریت قدری قویتر هستند انجام نشد.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به این پرسش که دولت و اصلاحطلبان از مشکلات موجود در کشور چه نفعی میبرند که اقدام جدی برای رفع آنها نمیکنند گفت: اصلاحطلبان تمامی پیشینه و آبروی خودشان را به برجام گره زدند و گمان میکردند تمامی مشکلات ما با مذاکره با غرب و پذیرفتن خواستههای آنها حل خواهد شد و طبق گفته رئیسجمهور تحریمها کنار میروند، اما وقتی خروج امریکا از برجام و عملکرد اروپاییها را در عمل نکردن به یازده مورد از تعهدشان پس از خروج امریکا از برجام دیدند، دریافتند الان نمیتوانند بهطور مستقیم بحث مذاکره با غرب را پیش بکشند.

هدف مذاکره است

وی افزود: اصلاحطلبان فکر میکنند تمامی مشکلات ما ناشی از عدم ارتباط با غرب است. بنابراین در پی رابطه با غرب هستند و چون نمیتوانند الان چنین ادعایی کنند میخواهند وضع بهگونهای شود و نارضایتیهای مردم بهقدری بالا گیرد که مردم با اعلام نارضایتی خود به کف خیابان بیایند و عدهای به آنها خط بدهند که اگر میخواهید مشکلات حل شود باید با غرب مذاکره کنیم.

روناسی در پایان گفت: انشاءالله نیروهای متعهد و انقلابی نخواهند گذاشت این خواب آشفته تعبیر شود.

https://shoma-weekly.ir/uxjnf7