شهرستانها

هتک حرمت مکان‌های مذهبی نشان‌دهنده توحش عاملان آن است

حزب موتلفه اسلامی اردبیل با ابراز نگرانی از ادامه هتک حرمت زیارتگاه‌ها و مکان‌های مذهبی در سوریه این اقدام وحشیانه را که نشان دهنده توحش عاملان آن است محکوم کرد.
حزب موتلفه اسلامی اردبیل با ابراز نگرانی از ادامه هتک حرمت زیارتگاهها و مکانهای مذهبی در سوریه این اقدام وحشیانه را که نشان دهنده توحش عاملان آن است محکوم کرد.

حزب موتلفه اسلامی استان اردبیل تخریب آرامگاه حجر بن عدی توسط گروههای تروریستی در سوریه را با صدور بیانیهای محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: تروریستهای وهابی و تکفیری سوریه در تازهترین جنایت خود قبر حجر بن عدی صحابی جلیلالقدر رسول اعظم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را نبش کرده و پیکر مطهر این صحابه بزرگوار را پس از 1383 سال که سالم مانده بود، ربودند. تروریستهای مزدوری که از کشورهای مختلف برای این قبیل جنایات در سوریه اجیر شدهاند در پی این اقدام خود که برگرفته از تفکر خشن و غیرانسانی وهابیت است ابتدا ضریح مطهر حجر بن عدی را تخریب و پس از آن نبش قبر کردند.

این بیانیه میافزاید: حجر بن عدی از سرداران سپاه امام امیرالمومنین(ع) بود که در سال 51 یا 53 هجری قمری به دست معاویهبن ابیسفیان به شهادت رسید به طوری که مرقد آن بزرگوار که زیارتگاه همه عاشقان اهل بیت امامت و نبوت از منظر برادران شیعی و سنی بوده است که در منطقه اذرا در نزدیکی دمشق قرار دارد که گروه تروریستی النصره وابسته به سازمان القاعده با صدور بیانیهای مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفته است. حزب موتلفه اسلامی با ابراز نگرانی از ادامه هتک حرمت زیارتگاهها و مکانهای مذهبی در سوریه این اقدام وحشیانه را که نشان دهنده توحش عاملان آن است را به شدت محکوم میکند.

در بخشی از این بیانیه بیان شده است: حمایت استکبار جهانی و در رأس آن تسلط شوم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از جنایات ضدبشری را عامل تشدید این جنایات و جنایات دیگر مانند محاصره دو شهر مظلوم نبل و الزهرا میداند.

حزب موتلفه اسلامی استان اردبیل در بیانیه خود تأکید کرده است: عاملان جنایتپیشه این فاجعه تأسفبار چه سلفیان تندرو و نابخرد باشند و چه فریبخوردگان وعدههای دروغین به یقین از طرف رهبران اصلی فتنهانگیزی در سوریه یعنی غرب و آمریکای جهانخوار هدایت میشوند و دست آنها به خوبی رو شده و پشت پرده بسیاری از مسائل نیز به زودی معلوم خواهد شد.

در پایان این بیانیه با محکوم کردن این حرکت غیرانسانی و ددمنشانه دشمنان اسلام و بشریت این واقعه غم انگیز را به ساحت ولی دوران و امام عالم امکان حضرت ولی عصر(عج) تسلیت عرض کرده و از خداوند برای رزمندگان جبهه حق پیروزی مسئلت شده است.

https://shoma-weekly.ir/of9gWI