شهرستانها

هادی صراط مستقیم استان قزوین

برگزاری بزرگداشت و تکریم شهدا باعث می شود تا ما راه را گم نکنیم، به آرمان های انقلاب نگاهی دوباره بیندازیم و از مسیر انقلاب و انقلابی گری خارج نشویم
محمد حسین شفیعی ها- این روزها استان قزوین حال و هوای خاصی داشته و دارد، شمیم معطر بزرگداشت یاد و خاطره 3هزار شهید والامقام استان، برگزار شد. بزرگداشت انسان هایی که پیروز آزمون های بزرگ دوران انقلاب و دفاع مقدس هستند. و چه تعبیر زیبایی از سوی مقام معظم رهبری استفاده شد که «نطق شهدا بعد از شهادتشان باز می شود و با مردم سخن می گویند و فقط ما باید سخنانشان را بشنویم». آری، این روزها که کشور پر است از هیاهو و جنجال های ارز، سکه، احتکار، کم فروشی، گرانفروشی، بی لیاقتی و خیانت مدیران و ... ، بیشتر از هر زمان دیگری به شنیدن سخنان شهدا نیازمندیم. شنیدن سخنان قهرمانانی که با ایثار جانشان از خاک و سرزمین ایران دفاع کردند، باعث تقویت روحیه، احیا آرمان های مقدس و ایجاد نشاط در کشور خواهد شد.

قزوین همواره در همه اعصار، دیار فرهنگ و علم و هنر و موطن بزرگانی شاخص و نام آشنا بوده و هست، از حمداله مستوفی تاریخ دان تا عماد الدین زکریای قزوینی جغرافی دان، از میرعماد استاد بزرگ خوشنویسی تا طنز پرداز بزرگ عبید زاکانی، از علامه علی اکبر دهخدا گرد آورنده فرهنگ سترگ دهخدا تا علامه سید ابوالحسن رفیعی استاد حکمت و فلسفه، از رییس المجاهدین سردار گروه مردمی انقلاب مشروطه تا رییس جمهور شهید محمد علی رجایی، ازعلامه زرآبادی تا علامه شیخ مجتبی قزوینی و آیت اله شیخ هاشم مدرس قزوینی و ده ها شخصیت برجسته دیگر از افتخارات این کهن شهر هستند و علاوه بر همه این مفاخر، دیار قزوین در آزمون های بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز همواره موفق و پیروز بوده است. اما تقدیم 3 هزار شهید نیز از افتخارات این دارالمومنین است. در میان این شهدا نیز شهدای شاخص و برجسته ای می درخشند که آبرو و اعتبار قزوین هستند. محمد علی رجایی، شهیدی است که به نماد پاکی و ساده زیستی و خدمتگزاری در مسنولین بدل شده، حجت الاسلام ابوترابی کسی که با صبر و مقاومت در مقابل شکنجه های ماموران صدام، به سردار آزادگان لقب گرفت. سردار شهید لشگری طولانی ترین مدت اسارت را تحمل کرد. سرلشگر خلبان شهید بابایی، و ده ها نمونه دیگر. مقام معظم رهبری که در دیدار عوامل برگزاری کنگره بار دیگر قزوین را مورد لطف و محبت خود قرار دادند، چه زیبا فرمودند که درست است که 30 سال از پایان جنگ می گذرد اما اگر 300 سال هم بگذرد، شهدا فراموش نخواهند شد. برگزاری بزرگداشت و تکریم شهدا باعث می شود تا ما راه را گم نکنیم، به آرمان های انقلاب نگاهی دوباره بیندازیم و از مسیر انقلاب و انقلابی گری خارج نشویم. جا دارد از همه عوامل دست اندر کار این کنگره عظیم تشکر نموده و خسته نباشید عرض کنیم که باعث انتشار عطر شهدا در این روزهای قزوین شدند.

https://shoma-weekly.ir/a4UegE