ورزش

نگذارید فوتبال بیش از این به خطر بیفتد

اگر مجمع بخواهد در خصوص انتخاب رئیس فدراسیون دقت لازم را نکند فوتبال کشورمان به خطر خواهد افتاد.
سعید سعید زاده- این روزها فضا، فضای انتخابات است. انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نقل محافل شده است و وظیفه همه ما بود که در این رأیگیری مشارکت داشته باشیم.

در چنین شرایطی به یاد انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال افتادیم. انتخاباتی که قرار است یازدهم اردیبهشت ماه 1395 برگزار شود.

افرادی هم این طرف و آن طرف مینشینند و حرف از حضور خود در انتخابات مجمع فدراسیون میزنند که از قضا یکی از آنها «علی کفاشیان» است.

رئیس فدراسیون فوتبال پس از 8 سال مدیریت پرسروصدا حالا ابزاری در اختیار دارد که پیش از این نیز از آن استفاده کرده است. اعضای مجمع و همین طور هیئتهای فوتبال استانها که آماده ارائه نقشی جدید در تمدید ریاست رئیس خود هستند.

در این ارتباط میتوان گفت همه چیز مهیای یک حضور 4 ساله دیگر «علی کفاشیان» است و به همین دلیل به اعضای مجمع و کسانی که حق رأی دارند هشدار میدهیم. هشدار میدهیم که فضای 8 سال گذشته فوتبال ایران را یکبار دیگر مرور کرده و ببینند در این سالها چه بر این رشته گذشته است! فوتبال ما در این سالها عملکرد خوبی نداشته و اگر هم موفقیتی بهدست آمده روی خلاقیت فردی و تجربه «کارلوس کیروش» بوده است.

کسانی که در ارکان مختلف منصوب شدهاند کارآیی لازم را برای فوتبال ما ندارند و بدنه فدراسیون ضعیف است. در تمام دنیا رئیس فدراسیون مقام تشریفاتی است و این کمیتهها و اعضای داخل فدراسیونها هستند که بایدکارها را جلو ببرند؛ اما در این فدراسیون همه چیز بر عکس است!

جای تعجب دارد با وجود چنین عملکرد ضعیفی که در فوتبال شاهد آن هستیم، «علی کفاشیان» 8 سال روی صندلی ریاست تکیه زده است. این فدراسیون هیچ برنامهای نداشته و حالا هم بعید به نظر میرسد برای
4 سال آینده هم تقویم داشته باشد.

بر همین اساس هشدار میدهیم اگر مجمع بخواهد در خصوص انتخاب رئیس فدراسیون دقت لازم را نکند فوتبال کشورمان به خطر خواهد افتاد.

اعضای مجمع فدراسیون و هیئتها باید شفاف و صادقانه و هوشمندانه کار کنند. چون رأی آنها سرنوشت چهار سال فوتبال ایران را رقم خواهد زد. این دوستان باید به درستی و براساس سابقه و برنامه طرف یک کاندیدا را انتخاب کند و بدترین اتفاق رانتبازی و رفیقبازی است! البته انتظار هم میرود که انتخابات فدراسیون فوتبال در یک فضای آرام و سالم و برخلاف 4 سال قبل در شرایط ملتهب و احساسی برگزار نشود.

* کارشناس ورزشی

https://shoma-weekly.ir/oUzR07