شهرستانها

نگاه منطقه‌ای به زاینده رود باید نهادینه شود

محمد جعفر دانش مارنانی استان اصفهان را مجموعه‌ای از بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: بر اساس آمایش سرزمین باید ظرفیت‌های موجود استان در تصمیم گیری کلان مد نظر قرار گیرد.
محمد جعفر دانش مارنانی استان اصفهان را مجموعهای از بخشهای کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: بر اساس آمایش سرزمین باید ظرفیتهای موجود استان در تصمیم گیری کلان مد نظر قرار گیرد.

وی بخش کشاورزی استان اصفهان را بخش تاثیرگذار در اقتصاد کشور دانست و گفت: بر اساس برآوردی که در دهه ۶۰ صورت گرفته بود میزان فروش محصولات کشاورزی استان از فروش دو شرکت ذوب آهن و فولاد بیشتر بوده است.

دانش مارنانی خواستار نهادینه شدن نگاه منطقهای به موضوع آب زاینده رود شد و گفت: استان اصفهان و چهار محال و خوزستان در مسیر آبهای جاری فلات مرکزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارند و باید به عنوان استانها معین یکدیگر عمل کنند. دانش مارنانی با اشاره به سرمایه مورد نیاز تونلهای آبرسانی به زاینده رود گفت: بخش خصوصی میتواند با سرمایه گذاری بر روی این پروژهها نقش مهمی در تامین آب رودخانه داشته باشد. وی خواستار محدود شدن دخالت دولت در قیمت گذاری محصولات کشاورزی شد و خاطر نشان کرد: این دخالت باعث ناتوان شدن بخش کشاورزی در توسعه فعالیتها و افزایش سود آوری آنان میشود.

https://shoma-weekly.ir/5aa10B