ورزش

نگاهی به لیگ برتر فوتبال ایران

خوب، بد، زشت، زیبا، تلخ، شیرین و... خلاصه آن که لیگ یازدهم نیز مثل ده لیگ گذشته دیگر با همه اتفاقات ریز و درشت آن به پایان رسید.
سید رسول امین - خوب، بد، زشت، زیبا، تلخ، شیرین و... خلاصه آن که لیگ یازدهم نیز مثل ده لیگ گذشته دیگر با همه اتفاقات ریز و درشت آن به پایان رسید.
سپاهان قهرمان لیگ یازدهم شد  در این زمینه به اندازه کافی قلم فرسایی شده است. اگر کسی بخواهد از لیگ تازه به اتمام رسیده سخن بگوید باید سوای نتایج ثبت شده در آن از کم و زیاد لیگ یازدهم حرف بزند، همانگونه که «علیرضا رحیمی» مدیر عامل فوتبالی و کارآمد باشگاه سپاهان اصفهان مصاحبه کرد و از ورزشگاه «نقش جهان» سخن گفت.
بدین روی برش اول ما نیز بحث بر سر لزوم آسیب‌شناسی در بخشهای مختلف مسابقات لیگ برتر است. به عبارت درست تر فدراسیون فوتبال در تعطیلات فوتبال با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و پیشکسوتان و تشخیص نقاط مثبت و منفی لیگ یازدهم، به دنبال پیشرفت فوتبال باشد.
شاید کسانی هم باشند که با خواندن این مطلب بر ما خرده بگیرند و از شور و نشاط اصفهانی‌ها پس از قهرمانی بگویند ولی این دوستان نیز باید بپذیرند که برای فصل آتی باید از تمام ظرفیت های این فوتبال بهره جست.ما می‌گوییم دیگر وقت آن رسیده که فدراسیون در برخی آئین‌نامه ها و قوانین خود تجدید نظر کرده و منافع باشگاهها و فوتبال کشورمان را لحاظ کند.به عنوان مثال می‌توان به قانون من درآوردی منع حضور سنگربان خارجی به همراه قانون سقف قرارداد اشاره کرد که لطمات فراوانی به لیگ حرفه ای کشورمان زده است.
همچنین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر باید قوانین درستی در فصل نقل و انتقالات وضع کند. در این راه هستند کارشناسانی که توانایی کمک به فدراسیون فوتبال را دارا هستند.شک نیست رفع نواقص و ترمیم آنها به همراه تقویت نقاط قوت از ارکان مهم پیشرفت است که اگر با دقت به آن نگریسته و عمل شود، حاصلی جز موفقیت و افتخار نخواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/fleIR9