ورزش

نگاهی به لیگ برتر بسکتبال ایران

چهاردهمین دوره مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاههای ایران پس از گذشت هفت ماه و با انجام «160» مسابقه با قهرمانی تیم مهرام به کار خود پایان داد.
امید توکلی- چهاردهمین دوره مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاههای ایران پس از گذشت هفت ماه و با انجام «160» مسابقه با قهرمانی تیم مهرام به کار خود پایان داد.
این دوره از مسابقات که با شرکت 12 تیم از 28 مهر ماه سال گذشته و به صورت دور مقدماتی و مرحله پلی آف دوره ای رفت و برگشت آغاز شده بود با قهرمانی پنجم مهرام به عنوان پر افتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر بسکتبال کشور به پایان رسید. ذوب آهن اصفهان چهار بار، صبا باتری تهران 3 بار و صنام تهران 2 بار به قهرمانی لیگ برتر بسکتبال کشور دست یافته بودند.
شاگردان مصطفی هاشمی سرمربی تیم مهرام تهران که در دو بازی مرحله پایانی خود مقابل پتروشیمی بندر امام به برتری رسیده بودند، در دیدار سوم با حساب 111 بر 93 بر حریف خود غلب کردند و برای پنجمین بار پیاپی به قهرمانی دست یافتند.
فولاد ماهان اصفهان در نخستین حضورش در لیگ برتر بسکتبال با برتری مقابل تیم دانشگاه آزاد به عنوان ارزشمند سوم دست یافت. تیم های مهرام قهرمان و پتروشیمی بندر امام نایب قهرمان این دوره از مسابقات جواز حضور در مسابقات غرب آسیا را کسب کردند. دو تیم ته جدولی جهش ترابر قم و پویای تهران به مسابقات لیگ دسته اول بسکتبال کشور سقوط کردند.
دور مقدماتی لیگ برتر بسکتبال به علت دیر بسته شدن تیم ها و استفاده از تنها یک بازیکن خارجی کیفیت خوبی نداشت اما بتدریج با آغاز مرحله پلی آف تیم ها و حق استفاده هر تیم از دو بازیکن خارجی بر کیفیت بازیها افزوده شد.
یکی از نقاط قوت این دوره از بازیها حضور بازیکنان جوان و چهره شدن پدیده هایی چون صدیقی، مشایخی، فروتن و... در تیم ها بود که عملکرد خوبی از خود نشان داده اند. از نکات جالب توجه این دوره از مسابقات خداحافظی «آیدین کبیر» 33 ساله از بسکتبال حرفه ای در فینال این بازیها بوده است.

https://shoma-weekly.ir/BvBZxJ