ورزش

نگاهی به فوتبال امروز و فردای لیگ برتر

لیگ فوتبال ایران بعد از آنکه به خاطر بازیهای تیم ملی در چارچوب رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 با وقفه‌ای دو هفته ای مواجه شد، از دیروز از سر گرفته شد و امروز پیگیری می‌شود.
شاهین تهرانی
«استقلال» امروز و «پرسپولیس» فردا به میدان می‌روند
لیگ فوتبال ایران بعد از آنکه به خاطر بازیهای تیم ملی در چارچوب رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 با وقفه‌ای دو هفته ای مواجه شد، از دیروز از سر گرفته شد و امروز پیگیری می‌شود. در هفته هشتم این رقابت‌ها شاهد برگزاری چند دیدار حساس هستیم که مهمترین آنها عبارتند از بازی «ملوان – تراکتورسازی» ، راه آهن – استقلال تهران» و «پرسپولیس – نفت تهران».

جدال برای صدرنشینی
تراکتورسازی و ملوان از جمله تیم‌هایی هستند که در هفته های آغازین رقابتهای لیگ دوازده خوش درخشیدند و موفق شدند که سکوهای بالای جدول رده‌بندی را به خود اختصاص بدهند و در هفته هایی به صدرنشینی هم رسیدند. این دو تیم در هفته هشتم لیگ در انزلی با همدیگر دیدار می‌کنند و این در حالی است که در اردوی تبریزی‌ها تنش‌هایی بروز کرده و سرمربی پرتغالی این تیم موقعیت مستحکمی ندارد، درست بر خلاف ملوانی‌ها که به واسطه حل مشکلات مالی و نتایج خوبی که تا کنون دشت کرده‌اند در موقعیت خوبی به سر می‌برند.

علی دایی به رویارویی با استقلال می‌اندیشد
علی دایی در کارنامه بلند و موفق خودش، یک جای خالی بزرگ دارد و آن هم باز کردن دروازه استقلال است! او اگرچه در کسوت مربی بارها توانسته دروازه حریف آبی پوش را باز کند، اما در دوره فوتبالش هرگز چنین کاری نکرده بود. دایی اکنون به حکم جدول بازی‌ها در شرایطی مقابل حریف آبی پوشش قرار می‌گیرد که توانسته در هفته‌های گذشته نتایج خوبی کسب کند. راه‌آهن حالا تبدیل به تیمی شده که پیروزی بر آن به هیچ وجه آسان نیست.
در آن سوی میدان اما آبی‌ها به هیچ وجه دوست ندارند بازنده این بازی جذاب باشند. قلعه نویی می‌داند که در صورت عدم نتیجه‌گیری در این بازی به نارضایتی‌های ایجاد شده بر روی نیمکت و سکوهای تیمش دامن خواهد زد. هواداران پرشور استقلال دوست دارند که تیمشان همراه با قلعه نویی باز هم قله‌های فوتبال ایران را فتح کند و با ناکامی در مقابل راه‌آهن، این هدف دورتر و دست‌نیافتنی‌تر از قبل می‌شود!

صدرنشینی نفت
و آخرین فرصت ژوزه!

سردار محمد رویانیان برای اینکه تیم تحت مدیریتش، تفاوت آشکاری با فصول قبل داشته باشد، در فصل نقل و انتقالات ریخت و پاش زیادی کرد و ستارگان نامداری را به تیمش آورد. اما این اقدامات هم تا بدین جای کار نتوانسته باعث عوض شدن روند حرکتی سرخها بشود و آنها با وجود همه ستارگان نامدار و سرمربی کاربلد و با تجربه‌شان هنوز هم  رتبه‌های انتهای جدول را رها نمی کنند!
رویانیان «ژوزه» را استخدام نکرده که روند نتایج پرسپولیس بدتر از قبل شود. مانوئل آمده تا تیم را عوض کند و مسلماً اگر موفق به انجام این مهم نشود، باید قید حضور در پرسپولیس را بزند. بازی با نفت تهران از آخرین فرصتهای اوست. اگر او نتواند از بازیهای هفته هشتم و نهم حداقل 4 پوئن کسب کند، موقعیتش متزلزل تر از همیشه خواهد شد ولی آیا با توجه به مصدومیت پولادی و قاضی در اردوی تیم ملی، هواداران تیم سرخ‌پوش می‌توانند به گرفتن 4 امتیاز از دو بازی امیدوار باشند؟

https://shoma-weekly.ir/4M1MrO