ورزش

نگاهی به «شش» دیدار امروز و فردای لیگ برتر

علی درخشان - اگرچه فوتبال ایران در سال 91 در همان روزهای آغازین سال جدید استارت خورد، اما هفته بیست و نهم، اولین هفته‌ای است که به طور کامل در سال نو شروع شده و به پایان می‌رسد.
در این هفته به نوعی شاهد جدال و رویارویی تیم‌های صدرنشین با قعرنشینان جدول رده‌بندی هستیم که رویارویی مس سرچشمه با استقلال تهران، داغ‌ترین نمونه برای این مدعاست.

صدرنشینی سپاهان و بلندپروازی ملوان
سپاهان صدرنشین امروز در انزلی باید با ملوان جدال کند. تیمی که در رده یازدهم جدول جای گرفته و بدون دغدغه سقوط یا امیدی برای صعود به روزهای پایانی لیگ می‌اندیشد. اما زردپوشان سپاهان به اندازه میزبانشان بی استرس نیستند. آنها می‌دانند که در صورت از دست دادن امتیاز ممکن است که قهرمانی‌شان در معرض خطر قرار بگیرد و این دغدغه می‌تواند شرایط را برای افت تیم سپاهان به سرمربی‌گری «کرانیکار» فراهم کند. فراموش نکنید که طلایی‌های دیار نصف جهان چند روز قبل یک دیدار حسابی و دشوار را با تیم «لخویا» قطر در چارچوب رقابتهای آسیایی میزبانی کرده‌اند و به تبع آن امروز هم خسته‌تر از حریفی هستند که استراحت بیشتری داشته و به شرایط آب و هوا و زمین مسلط است!

بالهای خسته شاهین
از دیگر دیدارهای امروز می‌توانیم به جدال شاهین و نفت تهران اشاره کنیم که در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر در حالی برگزار می‌شود که میزبان به شدت نیازمند کسب امتیاز است تا از خطر سقوط به دسته پایین‌تر نجات پیدا کند. این در شرایطی است که اوضاع مالی و تیمی شاهینی‌ها به هیچ وجه خوب نیست و حمید درخشان از چند روز پیش سعی کرده وخامت شرایط این تیم را به اطلاع همگان برساند. شکست سپیدپوشان بوشهری در برابر فجر شیراز، اوضاع آنها را بحرانی‌تر از همیشه کرده و بی پولی داد و فغان همه را به آسمان رسانده است. در مقابل شاگردان حسین فرکی به آسیایی شدن امیدوار هستند و برای رسیدن به این مهم، تبعاً به هیچ حریفی باج نمی‌دهند!

مس سرچشمه- استقلال؛ باید دیدنی‌تر از دور رفت باشد
مس سرچشمه به رغم قرار گرفتن در قعر جدول، شاید یکی از کم استرس‌ترین تیمهای حاضر در سطح اول فوتبال ایران باشد. شرفی و شاگردانش می‌دانند که ماندن شان در لیگ برتر چیزی در حد یک معجزه است و آنها فقط می‌آیند تا در ادامه لیگ از حیثیت فوتبالی‌شان دفاع کنند و با تک نتیجه‌های شگفت‌انگیز ردپایی از خود بر جای بگذارند.
این موضوع در واقع کار آبی‌پوشان در بازی فردا را دشوار می‌کند. استقلال تهران به شدت نیازمند امتیاز است. مظلومی به هیچ وجه دوست ندارد شاهد خروج تیمش از کورس قهرمانی لیگ یازدهم باشد و می‌داند که به همین دلیل به تک تک امتیازهای باقیمانده نیازمند است. حالا استقلال پراسترس در برابر مس بی دغدغه قرار گرفته، مسی که به شدت نیازمند میدانی برای عرض اندام و نشان دادن خود است!

پرسپولیس – داماش؛ «گل» بازیهای این هفته
بازی پرسپولیس و داماش گیلان، شاید از نظر جدولی برای قرمزها دارای حساسیت بالایی نباشد، اما مگر می‌شود سرخها را در یک سوی میدانی دید و به آن بازی توجه نکرد؟
از سوی دیگر فراموش نکنیم که داماش گیلان هم می‌تواند یکی از تیمهای کاندیدای سقوط باشد. شاگردان تارتار اگر در ادامه لیگ نتوانند امتیازات خوبی را کسب کنند، ممکن است در معرض خطر قرار بگیرند. البته به شرطی که تیمهای پایین‌تر کمی به خودشان آمده و مقابل حریفان جدی‌تر ظاهر شوند!
به هر حال در جدال پرسپولیس و داماش هم هر دو تیم به کسب تمام امتیازات بازی می‌اندیشند. پرسپولیس برای اینکه نشان بدهد دوباره بیدار شده و حالا با آن تیم ابتدای فصل، فاصله زیادی دارد (ضمن اینکه سرخها زیر چشمی به رتبه چهارم جدول هم نگاه می‌اندازند تا شاید بتوانند آسیایی شوند!) و داماش هم برای اینکه نقطه پایانی بگذارد بر روی تمام دغدغه‌های دردناک و دوست نداشتنی سقوط!

شهرداری – ذوب آهن؛ دوئل هفته21
حکایت بازی ذوب آهن و شهرداری تبریز هم تفاوت زیادی با سایر دیدارهای این هفته ندارد. سبزپوشان اصفهان که حالا دیگر در آسیا هم حضور ندارند، به شدت به دنبال آن هستند که با رسیدن به رتبه چهارم در رقابتهای قاره‌ای فصل بعد هم حاضر باشند، اما حریف آنها هم نیاز مبرمی به کسب امتیاز دارد.
شهرداری‌چی‌ها می‌دانند که امتیازات باقیمانده لیگ برایشان در حکم گوهر گرانبهاست و از دست دادن هر امتیاز می‌تواند مهر تائیدی باشد بر حضورشان در جمع تیم‌های سقوط کننده، اما اوضاع روحی و فنی آنها در آستانه این بازی اصلاً مناسب نیست و این می‌تواند کفه ترازو را به سمت ذوب‌آهن میزبان سنگین‌تر کند!


https://shoma-weekly.ir/QHgV9D