اندیشه

نکته های ناب

آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) می‌گوید: از استاد عظیم‌الشّأن‌مان حضرت آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی‌(ره) سوال کردند: آقا! شما چطور به بعضی از این کرامات دست پیدا کردید -ایشان وجود مقدس آقا جان را هم دیده بودند-؟ فرمودند: برای خود من هم سوال بود که این کرامات از کجا آمده. در عالمی وجود مقدس آقاجانمان، حضرت مهدی(عج) را دیدم - نفرمودند در چه عالمی - آقا به من فرمودند: آقا شهاب! در وجود تو به اندازه ارزنی بخل وجود ندارد و خدا هرچه به تو داده است به واسطه این خلق نیکوی توست!

نقل قول جالب آیتالله مرعشی از امام زمان(عج)

آیتالله روحالله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) میگوید: از استاد عظیمالشّأنمان حضرت آیتالله العظمی مرعشی نجفی(ره) سوال کردند: آقا! شما چطور به بعضی از این کرامات دست پیدا کردید -ایشان وجود مقدس آقا جان را هم دیده بودند-؟

فرمودند: برای خود من هم سوال بود که این کرامات از کجا آمده. در عالمی وجود مقدس آقاجانمان، حضرت مهدی(عج) را دیدم - نفرمودند در چه عالمی - آقا به من فرمودند: آقا شهاب! در وجود تو به اندازه ارزنی بخل وجود ندارد و خدا هرچه به تو داده است به واسطه این خلق نیکوی توست!

ببینید بخل چه میکند و اگر از آن طرف، انسان بری از این صفت رذیله بود، ذوالجلال و الاکرام چه لطفهایی به او میکند که از اهل کرامات خواهد شد!

اتفاقا من یادم هست که وقتی ایشان این ماجرا را تعریف کردند، دو سه نفر از آقایان بزرگوار هم در آن مجلس بودند. خدا علامه دوانی را رحمت کند، ایشان هم حضور داشتند و وقتی شنیدند مِن ناحیه الحجّه(عج) اینطور به ایشان عنایت شده، به شدت گریه کردند.

https://shoma-weekly.ir/u9PYJb