شهرستانها

نویسندگان و اهل قلم هوشیار باشند

چندی پیش مقاله‌ای با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی و الگوی ایمانی؟» از غروی نویسنده روزنامه بهار منتشر شد که به نظر می‌رسد بیشتر برای تست کردن جامعه و دست بردن در تفکر ناب است.
حسن کربلایی دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان درباره اهانت روزنامه بهار اظهار کرد: چندی پیش مقالهای با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی و الگوی ایمانی؟» از غروی نویسنده روزنامه بهار منتشر شد که به نظر میرسد بیشتر برای تست کردن جامعه و دست بردن در تفکر ناب است.

 وی، ادعای نویسنده مقاله مذکور مبنی بر اینکه منظور از اکمال دین در غدیر معرفی شخصی علی (ع) نبود، را رد کرد و گفت: این ادعا بیهوده است و بین علمای شیعه و سنی هیچ اختلافی در حادثه غدیر نیست.

 دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان، ادامه داد: پیامبر در مدت ۲۳ سال تمام آیات الهی را برای مردم بازگو کرد و ولایت علی تنها مسئله غدیر بود که توسط پیامبر مطرح شد.

 وی، با تصریح بر اینکه نویسنده مقاله مذکور انتخاب علی توسط پیامبر را با اصل دموکراسی مغایر دانست، یادآور شد: اگر اینگونه است آنها اصلاً وحی را قبول ندارند زیرا خداوند نیز پیامبران را تعیین کرد.

 کربلایی، ادعاهای دیگر نویسنده را بیهوده خواند و خاطرنشان کرد: امام علی (ع) به خاطر حقی که مال خود بود و ضایع شد، بین دو راه حاکم شدن خود و از بین رفتن اسلام مقایسه کرد و خانهنشینی را برگزید تا اجازه ندهد اصل اسلام از بین برود.

 وی نوشتن چنین مقالاتی را به انحراف کشاندن جامعه خواند و متذکر شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اختلاف بین شیعه و سنی و قبایل دینی زیاد نشود.

کربلایی نوشتن چنین مقالههایی را در راستای خواست دشمن نامید و متذکر شد: اینگونه مقالهها دشمنیها و اختلافات درون قبایل مختلف را زیاد میکند.

 کربلایی، سابقه توهین به مقدسات توسط وابستههای جبهه اصلاحطلب به ولایت فقیه را از دوران ابتدای انقلاب اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: در زمانی بحث ولایت فقیه را زیر سئوال بردند.

 وی خاطرنشان کرد: در اوایلی که قانون اساسی نوشته میشد بحث لایحه قصاص مطرح شد و عدهای گفتند که این کار غیردمکراتیک است در حالی که خداوند در موارد خاص امر به قصاص میکند.

 دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان متذکر شد: نویسندگان و کسانی که اهل قلم هستند باید با اینگونه نوشتهها و مقالهها به مبارزه برخیزند تا مشکلی در جامعه ایجاد نشود.

https://shoma-weekly.ir/4jCMcD