اقتصاد

نه خانی آمده، نه خانی رفته

شنوندگان عزیز توجه فرمایید! نمایندگان غیور و جان بر کف مجلس در حرکتی استکبارستیزانه، کارت هدیه‌های تأمین اجتماعی را پس... (ببخشید خبر اشتباه شد!)

رضا فرخی- شنوندگان عزیز توجه فرمایید! نمایندگان غیور و جان بر کف مجلس در حرکتی استکبارستیزانه، کارت هدیههای تأمین اجتماعی را پس... (ببخشید خبر اشتباه شد!)

برگی از تاریخ معاصر: کلیدداران در هفتهای که بگذشت انقباضیترین بودجه پس از جنگ را به مجلسیان تقدیم کردند تا ساکنان «خانه مردم» غریو غم و اندوه سر دهند و از قلیل بودن بودجه در این زمانه نابکار تحریم گلایه کنند و همی استعفا دهند! دولت هم که دیگر عیان کرد که هم حقوقدان است وهم اقتصاددان ریاضتی!

ورق پارهای از امروز و فردا و پس فردا: در این میان یکی از نمایندگان گفت که دولت اگر بودجه نمیدهد، لااقل در بودجه ۲میلیارد ناقابل برای هر نماینده پیش بینی کند.

به قول ملکالشعرای بهار که خود هم روزگاری نماینده بود: من نگویم که سرکیسه بودجه را آزاد کنید/ مایه استانم را به من دهید و رای مرا آباد کنید!

حالا این سوی ماجرا هم آنکه سرهنگ نیست، علاقه عجیبی به تعطیل کردن کارهای عمرانی برای کاهش نقدینگی و در ‌‌نهایت نرخ تورم پیدا کرده است! ماجرا آنقدر حاد شده که دولت بودجه نهاد ریاست جمهور و دستگاه پیرامون را کاهش داده! نشانه این کاهش را میتوان در تکراری شدن کت شلوار آقای نوبخت برای حضور در جمع خبرنگاران به عیان مشاهده کرد. آن طور که ما را نگران
سوء تغذیه دستگاه عریض و طویل ریاست جمهوری می
کند.

نکته انحرافی (ببخشید نکته کلیدی): من پزشک نیستم، حقوقدانم، ولی وزیر بهداشت دارم، شما نگران نباشید! نگران کت شلوار آقای نوبخت هم نباشید! اولا خوش تیپ است، دوما وام کت و شلوار کم بهره میدهیم برای خرید!

حالا ماجرا وقتی جالب شده که برخی نمایندگان که تا چندی پیش مردم برخی حوزههای آنها در سه وعده غذایی همراه با غذا، آلودهترین هوای جهان را نوش جان میکردند و آنها هم به طور همزمان ته لیوان دولت یار را سر میکشیدند، تصمیم به استعفا گرفتند!

باید دید ادامه این داستان به کجا میرسد. گزینههای احتمالی:

۱- دولت کلیدداران آنقدر منقبض میکند تا پولی برای کلیدسازی نماند و دولت مجبور شود از سیم و دمباریک برای باز کردن قفلها استفاده کند.

۲-کارت هدیهها افزایش مییابد!

۳-نمایندگان در یک حرکت استکبارستیزانه و دشمنشکن و از این جور حرفها، استعفای خود را میدهند و همه با هم میگویند: یا رب آن کرسی مجلس چرب که سپردی به منش، میسپارم به تو از بهر کم پولی خفنش!

۴-به شیوه برخورد با دولت یار غمخوار این نمایندگان پرکار چشمپوشی میکنند و برمیگردند و به قول گفتنی نه خانی آمده و نه خانی رفته یا به ادبیات دیگر شتر دیدی، ندیدی!

۵-دولت به سخن شیرین نمایندگان کم توقع خادم گوش فرا داده و درخواست ۲ میلیاردی را اجابت گفته و دست نمایندگان را در از بین بردن بیکاری، اعتیاد، بیخانمانی و رأی آوردن دوباره در حوزه رأیریزیشان گذشته باز میگذارد!

https://shoma-weekly.ir/fBAQPI