شهرستانها

نهادینه شدن احزاب بخشی از مشکلات جامعه را برطرف می‌کند

نصرت‌الله حیدری‌ با بیان اینکه در دنیا یک فرد نمی‌تواند یک روزه به ریاست جمهوری برسد، به ایسنا گفت: باید فرهنگ تحزب در جامعه نهادینه شود و همه در جهتی حرکت کنیم که احزاب ریشه‌دار، قانونمند و پاسخگو در جامعه شکل گیرد چون نهادینه شدن فعالیت احزاب بخشی از مشکلات جامعه را مرتفع خواهد کرد.
نصرتالله حیدری با بیان اینکه در دنیا یک فرد نمیتواند یک روزه به ریاست جمهوری برسد، به ایسنا گفت: باید فرهنگ تحزب در جامعه نهادینه شود و همه در جهتی حرکت کنیم که احزاب ریشهدار، قانونمند و پاسخگو در جامعه شکل گیرد چون نهادینه شدن فعالیت احزاب بخشی از مشکلات جامعه را مرتفع خواهد کرد.

دبیر حزب موتلفه استان ایلام خاطرنشان کرد: علاوه بر مقوله انتخابات یکی دیگر از شاخصهای جمهوریت مقوله تحزب است و در شرایطی که مقام معظم رهبری در کرمانشاه به صراحت از روند تحزب حمایت کردند، باید به این فرایند کمک شود.

حیدری تأکید کرد: از نظر تاریخی یکی از موانع اصلی تحزب در ایران دولت ساخته بودن احزاب بود که عمر آنها معمولاً کوتاهتر از آن بوده که بتوانند فرهنگ حزبی را مستقر کنند و از طرف دیگر عضویت در احزاب با ریسک برای افراد همراه اس تبه همین سبب افراد رغبت نمیکنند که به عضویت آنها درآیند.

وی با تأکید بر اینکه باید هزینه توسعه سیاسی را کاهش دهیم گفت: اگر چه در دنیا حزب برای قدرت است ولی در نظام مردمسالاری دینی قدرت برای خدمت است و اگر گروهی برای اعتلای جمهوری اسلامی به صورت منسجم، بابرنامه و پاسخگو عمل کنند باید از این اقدام به عنوان یک گام مثبت حمایت کرد.

حیدری با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ حزبی بخشی از مشکلات جامعه ما را حل خواهد کرد، گفت: چون احزاب در قبال معرفی کاندیداها برای مناصب مختلف باید در آینده پاسخگو باشند بنابراین سعی میکنند شایستهترین و بابرنامهترین افراد را به میدان بفرستند و از سوی دیگر این افراد را در جهت تحقق مطالبات مردم هدایت کنند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: احزاب هم در دولت اصلاحات و هم در دولت اصولگرا دچار آسیب شدند در حالی که در دولت اصلاحات حزبی شدن دولت و بدنه کارشناسی آن و عزل و نصبهای حزبی به احزاب آسیب زد و عدم اعتقاد رئیس دولت های نهم و دهم به صورت استراتژیک احزاب را دچار صدمه کرد که پیامدهای آن به این زودیها مرتفع نخواهد شد.

وی با اشاره به گفتمان اعتدال دولت یازدهم ابراز امیدواری کرد: با عنایت به شعارهای انتخاباتی دکتر روحانی و همچنین برنامه ارائه شده وزیر کشور به مجلس در این دولت شاهد توسعه فعالیتهای حزبی باشیم و پیشبینی در این دوره شرایط برای فعالیتهای حزبی مساعدتر خواهد بود.

حیدری در خصوص اقداماتی که میتواند به گسترش فعالیتهای حزبی منجر شود گفت: انتظار داریم با همکاری دولت و مجلس لوایح و طرحهای مربوط به فعالیتهای حزبی با توجه به شرایط جدید داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گیرد و بستر لازم برای فعالیت احزاب قانونی، شناسنامهدار مهیا شود و هر اقدامی در جهت اعطای مجوز یا انحلال احزاب هم در چارچوب قانون باشد.

https://shoma-weekly.ir/Ezw9f6