اقتصاد

نهادها سالیانه حداقل هفت هزار واحد مسکن برای زنان سرپرست خانوار می سازند

اعتباراتی که به سازمان های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اختصاص می یابد در راستای کمک به زنان سرپرست خانوار بوده که دارای 27 سرفصل حمایتی است.
در بحث مسکن زنان سرپرست خانوار در صورت نداشتن مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی ودیعه مسکن این افراد را تأمین می کنند.

به گزارش صبریه، زنان سرپرست خانوار قشر مهمی از جامعه هستند که یک تنه مسئولیت زندگی را بر دوش کشیده و در این راه پر پیچ و خم سعی دارند مشکلات را یکی پس از دیگری بر سر راه بردارند.

در این میان سازمان های حمایتی که وظیفه تأمین رفاه اجتماعی افراد جامعه را دارند تلاش دارند که بتوانند جامعه هدف خود حمایت کنند.عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این باره در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبریه اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از هیچ تلاشی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار دریغ  نمی کنند. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: اعتباراتی که به سازمان های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اختصاص می یابد در راستای کمک به زنان سرپرست خانوار بوده که دارای 27 سرفصل حمایتی است.

به گفته نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، زنان سرپرست خانوار خود به همراه فرزندانشان تحت پوشش بیمه هستند که کل هزینه آن را دولت پرداخت می کند. مصری خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد همچنین زنان سرپرست خانوار به صورت ماهیانه مستمری دریافت می کنند و طبق قانون مصوب دولت همچنین هزینه تحصیلی فرزندان آنها حتی در دانشگاه های غیردولتی را تأمین می کند و در تأمین جهیزیه برای آنها نیز عملی اقدام می کند. این مقام مسئول با بیان اینکه وام های اشتغال زایی بدون بهره نیز به زنان سرپرست خانوار در راستای ایجاد اشغال پرداخت می شود، افزود: این در حالی است که مردم عادی وام را با بهره 20 درصد دریافت می کنند. وی سپس به معاف بودن پسران زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی اشاره کرد و گفت: در بحث مسکن زنان سرپرست خانوار در صورت نداشتن مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی ودیعه مسکن این افراد را تأمین می کنند. نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین از ساخت سالیانه حداقل هفت هزار واحد مسکن بریا زنان سرپرست خانوار در کشور خبر داد و گفت: این اقدام می تواند دغدغه این قشر مهم جامعه را در تأمین سرپناه کاهش دهد. همچنین عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگویی با خانه ملت با تاکید براینکه بیمه ها نمی توانند زیرمجموعه وزارت بهداشت باشند، گفت: وزارت بهداشت نمی تواند به طور همزمان خریدار، فروشنده، ناظر و سیاستگذار درحوزه سلامت باشد. عبدالرضا مصری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره آخرین وضعیت تصمیم گیری درباره تجمیع بیمه ها، گفت: درقانون برنامه پنجم به روشنی صحبت از تجمیع بیمه ها شده است اما تامین اجتماعی درگذشته و در لایحه دولت هم از تجمیع در سایر بیمهها مستثنی بوده است. نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تجمیع بیمه ها منهای تامین اجتماعی مخالفتی وجود ندارد، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی که حق الناس بوده و متعلق به جامعه کارگری است نباید دربیمههای دیگر که با هزینه و بودجه دولتی اداره می شوند ادغام و تجمیع شود اما اگر دولت به دنبال ورود تامین اجتماعی به بحث تجمیع بیمه ها است باید هزینه وبودجه این سازمان را خود تامین کند؛ بنابراین با توجه به اینکه چنین امکانی وجود ندارد به هیچ عنوان جامعه کارگری اجازه نخواهد داد که بیمه تامین اجتماعی درجای دیگری ادغام شود.

مصری با تاکید بر اینکه نباید انتقال بیمهها به وزارت بهداشت صورت گیرد، گفت: زیرا برابر قانون سیاستگذار در حوزه سلامت وزارت بهداشت است،همچنین دربخش درمان نظارت نیز بر عهده این وزارتخانه قرار دارد ضمن اینکه ارائه کننده خدمت هم وزارت بهداشت است. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: بنابراین اگر خریدار خدمت هم این وزارتخانه باشد یعنی دیگر هیچ نهاد و سازمانی به حل مشکلات مردم فکر نمیکند، واقعیت آن است که
نمی شود به صورت همزمان سیاستگذار، خریدار، فروشنده و ناظر یک وزارتخانه باشد، بنابراین با این استدلال مخالف انتقال بیمه ها به وزارت بهداشت هستیم زیرا وظیفه اصلی بیمه ها صیانت از حقوق بیمه شده است و باید بتوانند درمجامع از حقوق افراد دفاع کنند.

https://shoma-weekly.ir/gXmuuA