شهرستانها

نمایندگان برای تحقق وحدت نامزدی مجدد خود را الزامی ندانند

دبیر استان خراسان رضوی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اتفاقات سیاسی استان‌ها تا اندازه زیادی متاثر از رویدادهای پایتخت است.
محمد جواد آرینمنش در گفتگو با خبرنگار «فارس» در مشهد با اشاره به فعالیتهای انتخاباتی اصولگرایان استان با عناوین مختلف اظهار کرد: اصولگرایان از مدتها پیش فعالیتهایی را آغاز کردند؛ اما در قالب سازمان مشخصی بهعنوان شورای هماهنگی نبوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در میان سه اردوگاه اصولگرایی، اصلاحطلبی و اعتدالیون، انسجام و وحدت صددرصدی وجود ندارد؛ زیرا امروز شاهد حضور سلایق مختلف در هر سه اردوگاه هستیم و هرچه به زمان انتخابات نزدیکتر میشویم ضرورتها سبب همگرایی بیشتر میشود.

عضو سابق شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه اتفاقات سیاسی استانها تا اندازه زیادی متاثر از رویدادهای پایتخت است، گفت: اگر بزرگان اصولگرا در تهران به انسجام نرسیدند، آثار آن در استانها نیز هویدا میشود.

آرین منش افزود: در اردوگاه اصولگرایان، نشستهای مختلفی برگزار شده و اقدامات خوبی نیز انجام شده است و هنوز شاهد انسجام قطعی و صددرصدی در بین اصولگرایان نیستیم.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه هماکنون انتخابات پیش رو را دوقطبی نمیبینم، افزود: در حال حاضر، آرایش سیاسی نسبت به گذشته متفاوتتر شده است و فضای جامعه فعلا دوقطبی نیست و امکان این امر وجود دارد که چندین لیست متفاوت انتخاباتی را در کلانشهرهای کشور شاهد باشیم.

دبیر حزب مؤتلفه خراسان رضوی، یکی از راههای رسیدن به وحدت را چشمپوشی اصولگرایان از تمامیتخواهی دانست و خاطرنشان کرد: اگر اصولگرایان خود را محور ندانند، امکان رسیدن به وحدت زیاد است.

آرین منش بیان کرد: اگر نمایندگان فعلی مجلس حضور خود را در لیست اصولگرایان بهعنوان یک حق تلقی نکنند، رسیدن به وحدت با احتمال بیشتری همراه است؛ اما اگر حضور در لیست را حق مسلم خود بدانند، این مسیر با مشکل مواجه میشود.

https://shoma-weekly.ir/Hhn2yD