شهرستانها

نقص ارتباط دولت با احزاب در سیستان و بلوچستان بیشتر است

یکی از انتظاراتی که از اصحاب رسانه وجود دارد این است که رابطی میان حاکمیت و مردم باشند و مشکلات مردم را بیشتر به گوش مسئولان برسانند؛ این امر از رسالت‌های اصلی رسانه‌ها است که درد مردم را بیان کنند و حتی راهکارهایی از جانب مردم دریافت و بیان کنند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در سیستان و بلوچستان در زمینه عملکرد احزاب گفت: در قانون اساسی فعالیت احزاب به رسمیت شناخته شده و در این قانون احزاب از جایگاه خوبی برخوردارند اما در عمل احزاب در ایران نتوانستهاند نقش اصلی خود را ایفا کنند که بخشی به کمکاری خود احزاب و بخشی به دستهای پنهان که نمیخواهند احزاب قوت بگیرند مربوط است و اینها نواقص بزرگی محسوب میشود.

غلاممحمد طاهری ادامه داد: در استان ما این نقص نمود بیشتری دارد که عمده آن از جانب دولت است و احساس میشود دولتمردان استان نمیخواهند احزاب پررنگ شوند و در خوشبینانهترین حالت دولت اصلاحطلب و اصولگرا با احزاب نزدیک به خود کار میکنند. البته از سوی دیگر ترجیح منافع حزبی به منافع ملی و فعالیت فصلی در زمانهای خاص مانند انتخابات نیز از مهمترین نواقص موجود در اکثر احزاب کشور است.

طاهری تاکید کرد: کار احزاب کادرسازی و نیروساری است اما عدم استفاده دولت از نیروهای پرورش یافته توسط احزاب ضعفهای مدیریتی در استان ایجاد کرده است. حزب مؤتلفه از احزابی است که در طول سال جلسات متعددی در راستای کادرسازی و کمک به حل مشکلات استان برگزار میکند ولی متاسفانه شاهدیم که دولت از توان آن استفاده چندانی نمیکند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد عمده رسانههای سیستان و بلوچستان، بیان کرد: یکی از انتظاراتی که از اصحاب رسانه وجود دارد این است که رابطی میان حاکمیت و مردم باشند و مشکلات مردم را بیشتر به گوش مسئولان برسانند؛ این امر از رسالتهای اصلی رسانهها است که درد مردم را بیان کنند و حتی راهکارهایی از جانب مردم دریافت و بیان کنند.

دبیر حزب مؤتلفه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: متاسفانه رسانههای استان ما بیشتر به بیان عملکرد مسئولان میپردازند که این یک نقص است؛ البته خدمات دولت باید اطلاعرسانی شود تا مردم مطلع شوند و امیدوار باشند اما نباید به گونهای عمل شود که مردم احساس کنند این رویه یک طرفه است و مشکلات جامعه کمتر بیان میشود.

وی تصریح کرد: مشکلات فراوانی در شهرهای استان وجود دارد که رسانههای استان به آنها کمتر میپردازند؛ امیدواریم این رویکرد تغییر یابد و رسانههای استان عمده وقت خود را به بیان دغدغهها و پیگیری مشکلات مردم اختصاص دهند.

https://shoma-weekly.ir/2rn2H0