شهرستانها

نقش کلیدی چهار شهید در گیلان

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان: شهید انصاری، سردار ربیعی، شهید ابوالحسن کریمی و سید غلامرضا قانع فر، چهار شخصیت اصلی هستند که توانستند استان گیلان را از حلقه گروهک‌ها و ضدانقلاب نجات دهند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان: شهید انصاری، سردار ربیعی، شهید ابوالحسن کریمی و سید غلامرضا قانع فر، چهار شخصیت اصلی هستند که توانستند استان گیلان را از حلقه گروهکها و ضدانقلاب نجات دهند.

حسن کربلایی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان درباره شهید ابوالحسن کریمی اظهار داشت: شناخت من از شهید کریمی به سال 59 بازمیگردد از زمانی که گیلان درگرو گروهکها و ضدانقلاباسیر بود و کریمی به کمک 3 تن دیگر توانستگیلان را نجات دهد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گیلان تصریح کرد: شهید انصاری، سردار ربیعی، شهید ابوالحسن کریمی و سید غلامرضا قانع فر، 4 شخصیت اصلی هستند که توانستند استان گیلان را از حلقه گروهکها و ضدانقلاب نجات دهند.

کربلایی افزود: این 4 شخصیت بارز با مدیریت همزمان خود و طی جلساتی که در استانداری برگزار میکردند موجب برملا شدن نقشه معاندان نظام و آبادسازی گیلان شدند که دراینبین مابقی نیروهای ارزشی در جهت خدمت و رفت موانع این چهار شخصیت برتر در تعامل بودند.

وی گفت: شهید انصاری استاندار وقت گیلان بهعنوان کارشناسی خبره باروحیه بسیجی با نقش هماهنگکنندهدر کنار سردار ربیعی فرمانده سپاه اسبق، سید غلامرضا قانع فر هیئت واگذاری زمین و جهاد سازندگی و نفر چهارم شهید ابوالحسن کریمی دادستان وقت که با احکام مورد تایید و بهموقع خود توانست ریشه نفاقگروهکها را از جا برکند و نقش مؤثری در خنثیسازی توطئههای دشمنان انقلاب ایفا کند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان درباره نحوه عملکرد مدیران برجسته آن دوره زمانی افزود: قانع فر و شهید انصاری در بخش سازندگی، خدمت به محرومانو کمک به مستمندانو در کنار آنها سردار ربیعی و شهید کریمی در سرکوب گروهکها و حراست از نظام و انقلاب در مقابل معاندان با یکدیگر همراهی و همکاری داشتند.

وی درباره ویژگیهای بارز این شهید بزرگوار گفت: شهید کریمی فردی بیباک، معتقد، جسور، ولایتمدار و دلسوز بود که هیچگاه گرفتار دنیا و پست نشد وارزشهای انقلاب و امام (ره) برای وی مهم بود؛سرزنشها و زخمزبانها او را از پای درنیاوردو در کسب علم و تسلط بر زبان عربی و انگلیسی کوشا بود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گیلان اظهار داشت: شهید کریمی اهل مسامحه و تساهل نبود وبا جریانات معاند سازش نکردو در خدمت به مردم هیچگونه کوتاهی نمیکرد و باثبات حاکمیت و دفاع از دلسوزان استان ضدانقلاب را خسته کرد.

کربلایی در بیان خاطرهای از حضور شهید کریمی در جلسات حزب جمهوری اسلامی گفت:وی تا زمانی که در گیلان بود در اغلب جلسات حضور داشت و معمولاً سعی میکرد برای شرکت در این جلسات چیزی تهیهکند تا دستخالی وارد این مجموعه نشود؛ازجمله خرید میوه که خود آن را شخصاً به اعضای جلسه تعارف میکرد.

وی درباره شهادت ابوالحسن کریمی گفت: کریمی فردی محجوب بود کههر جا برای سخنرانی میرفت جمعیت انبوهی پای سخنرانی او جمع میشدند؛زندگی ساده وی که از طریق کتابفروشی اداره میشد زبانزد خاص و عام شده بود که درنهایت همان کسانی که از وی زخمخورده بودند او را در 13 فروردین 65 مقابل پایگاه فرهنگیاشیعنی کتابفروشی به شهادت رساندند.

https://shoma-weekly.ir/ebZN3F