زنان

نقش عسگراولادی در حضور سیاسی زنان

آن مرحوم به حضور زنان در دفاع مقدس و پشتیبانی از رزمندگان و زمان پیش از انقلاب همواره استناد می‌کردندو این پیروزی ها را مرحون زحمات زنان نیز می‌دانستند و خواستار این می‌شدند که زنان به مشارکت سیاسی‌شان در مسائل کشور ادامه دهند و این رشته قطع نشود.
طیبه حاجی محمد یزدی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار « شما»‌ با عرض تسلیت درگذشت مرحوم عسگراولادی در گفت:فقدان مبارز خستگی ناپذیر و همچنین یار صدیق حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را به تمام مردم عزیز کشورمان و همه آزادی خواهان تسلیت عرض می کنم . واقعا فقدان ایشان برای همه کسانی که این فرد بزرگ را می‌شناختند و یا با آرمان های ایشان آشنا بودند یک ضایعه بسیار اسف بار و سنگین بود.

وی در خصوص تاکید مرحوم عسگر اولادی در حضور زنان در عرصه سیاسی اظهار داشت:‌ واقعا مرحوم عسگر اولادی بسیار به حضور زنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی،فرهنگی و مبارزاتی تاکید داشتند و تاکید ایشان به این موضوع در برهه های زمانی مختلف بوده است. چه زمان انقلاب و پس از آن همراه با ولایت ایشان بسیار تاکید داشتند که حضور خانم ها در صحنههای مختلف باید باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه تکه کلام مرحوم عسگر اولادی این بود که باید با آهنگ ولایت پیش رفت، افزود: ایشان در جلساتی که مربوط به مسائل مهم فرهنگی و سیاسی و ... بود حضور بانوان را لازم می دانستند و مقید بودند که از نظرات بانوان نیز استفاده کنند. یعنی تاکید داشتند که خانم‌ها باید نظر بدهند و در مورد این مسائل فکر کنند.

یزدی ادامه داد:‌این یکی از وی‍ژگی های بارز شخصیت مرحوم عسگر اولادی بود که شباهت زیادی نیز به وی‍ژگی رفتاری امام داشتند که بانوان را در همه مسائل مشارکت می دانند. همیشه تاکید داشتند که زنان جلساتی را با هم برگزار کنند و به مسائل مختلف و هم جامعه بپردازند و فکر کنند و برای آینده برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه مرحوم عسگر اولادی در زمینه حضور بانوان در صحنه به سخنان امام (ره) اشاره می کردند و در آن زمینه رفتار خود را با گفته امام منطبق می کرد، گفت: مرحوم عسگراولادی به کررات خاطره‌ای از امام در خصوص تاکید ایشان در احترام به زنان را مطرح می‌کردند و می گفتند، همراهان حضرت امام وقتی متوجه شدند که برخی از بانوان که به شوق ملاقات با امام می آمدند به اثر ازدحام جمعیت زیر دست و پا مانده اند و آسیب دیده اند به ایشان خواستند که ملاقات با خانم ها را تعطیل کنند اما امام فرمودند که شما فکر می کنید من و شما این انقلاب را به اینجا رساندیم اگر خانم ها جلوتر از مردها نبودند کمتر نیز نبوده اند و همواره آن مرحوم به این مساله تاکید می کردند.

این فعال سیاسی افزود: آن مرحوم به حضور زنان در دفاع مقدس و پشتیبانی از رزمندگان و زمان پیش از انقلاب همواره استناد می‌کردندو این پیروزی ها را مرحون زحمات زنان نیز می‌دانستند و خواستار این می‌شدند که زنان به مشارکت سیاسی‌شان در مسائل کشور ادامه دهند و این رشته قطع نشود.

یزدی اظهار داشت:‌ مرحوم عسگراولادی همواره تاکید داشتند که در کنگره دوره‌ای شورای مرکزی حزب موتلفه زنان نیز حضور داشته باشند و برنامه ‌های مختلف نیز حضور فعال داشته باشند. ایشان یکی از اخذ ترین مراسماتی که بر حضور زنان تاکید داشتند، مراسم میلاد کوثرکه مراسم خواهران حزب موتلفه اسلامی بود که ایشان برنامه ‌های خودشان را تنظیم می کردند که همواره در این مراسم شرکت کنند.

وی در پایان با بیان اینکه فقدان درگذشت مرحوم عسگر اولادی بسیار سنگین است، گفت:‌از خداوند می‌خواهیم که به همه توفیق بدهد که مانند ایشان با اخلاص و تقوا در همه فراز و نشیب ها رهبر را تنها نگذاریم و فعالیت‌های خودمان تقویت کنیم .

https://shoma-weekly.ir/y6veTc