شهرستانها

نقش عسکراولادی در انسجام ملی از یادها نمی‌رود

مرحوم عسکراولادی عمر پربرکت خود را در راه مبارزه با استعمار و استبداد طاغوت به عنوان یکی از یاران صدیق حضرت امام خمینی (ره) سپری کرد و در مسیر مبارزه سختی‌های بسیاری کشید

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس با تسلیت ارتحال حاج حبیب‌الله عسکراولادی به مقام عظمای ولایت، مراجع عظام، روحانیت معظم، اعضای حزب موتلفه اسلامی و بیت آن مرحوم، اظهار داشت: مرحوم عسکراولادی عمر پربرکت خود را در راه مبارزه با استعمار و استبداد طاغوت به عنوان یکی از یاران صدیق حضرت امام خمینی (ره) سپری کرد و در مسیر مبارزه سختیهای بسیاری کشید.

غلامحسین چوبینی افزود: مرحوم عسکراولادی در جریان وقایع 15 خرداد 42 و بعد از آن یکی از چهرههای موثر در نهضت امام خمینی (ره) بود و پس از تبعید حضرت امام و جریان ترور حسنعلی منصور نخست وزیر معدوم شاه خائن و به شهادت رسیدن جمعی از یاران امام، به زندان ابد محکوم شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی 13سال از عمر شریف خود را در زندان ستمشاهی سپری کرد.

وی ادامه داد: مرحوم عسکراولادی در ابتدای انقلاب با هجرت امام از عراق به پاریس، در خدمت امام بود و زمینه ورود امام خمینی (ره) به کشور را پس از 14 سال با همکاری دیگر یاران ایشان از جمله شهیدان بهشتی، مطهری، مفتح و مقام معظم رهبری فراهم کردند.

چوبینی در ادامه متذکر شد: مرحوم عسکراولادی تا زمان ارتحال حضرت امام در خدمت معظمله به انجام وظیفه و ادای تکلیف پرداخت که از جمله آنها تشکیل کمیته امداد به فرمان امام بود و در زمان مقام معظم رهبری نیز به عنوان نماینده ایشان در کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، خدمت خود را ادامه داد.

دبیر استان فارس با بیان ویژگیهای شخصیتی مرحوم عسکراولادی، به عضویت وی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی با حکم مقام معظم رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: وی نه تنها مرد دیانت که اهل سیاست بود و با تشکیل حزب جمهوری اسلامی و پس از تعطیلی آن به طور مجدد حزب پرسابقه و اثرگذار موتلفه اسلامی را فعال کرد و همچنین دبیرکلی جبهه پیروان خط امام و رهبری را بر عهده گرفت.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس همچنین با اشاره به نقش بسیار موثر مرحوم عسکراولادی در انسجام ملی و وحدت جریانهای سیاسی، گفت: آن مرحوم از جمله شخصیتهای مورد اعتماد کامل حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود و بین اقشار مختلف مردم احترام ویژهای را داشت.

وی با بیان اینکه هرچند ارتحال مرحوم عسکراولادی برای نظام جمهوری اسلامی ایران صدمهای جبرانناپذیر به حساب میآید اما این مجاهد نستوه با پرورش جوانان پاک بسیاری، آثار زحمات بیدریغ خود را برجای گذاشته و برای آینده حزب موتلفه اسلامی برنامهریزیهای ارزشمندی را صورت داده است.

 

 

https://shoma-weekly.ir/9BGVzN