شهرستانها

نقش جوانان در ستادهای نماز جمعه شهرستان‌ها پررنگ شود

شکی نیست که اصل تجمع در یک مناسبت فرهنگی، دینی، سیاسی مثل نماز جمعه و ایراد خطبه که در آن، هم به مسائل دینی و هم به مسائل سیاسی و روز جامعه پرداخته می‌شود فی نفسه مفید و مؤثر می‌باشد و در رشد و تعالی فرهنگی جامعه اثرگذار است. طبیعی است که متدینین ما خوراک دینی و فرهنگی خود را از مجموعه منابر و سخنرانی‌های مذهبی و نیز خطبه‌های نماز جمعه دریافت می‌کنند و این در ارتقاء و رشد سطح فرهنگی جامعه تاثیر به سزایی دارد.
علی محمد دانشی دبیر حزب موتلفه اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در مورد میزان و نحوه ارتباط فرهنگی مردم این استان با نماز جمعه در مرکز استان و همچنین شهرستانهای تابعه گفت: ارتباط فرهنگی در سطح استان با بررسیهای اجمالی و با تعریفی که در ذهن بنده وجود دارد به معنی مراودات، همراهی و احساس مسئولیت است. لذا با این تعریف حضور در برنامههای فرهنگی که از مساجد و مصلیها طراحی میشود نسبتاً خوب است البته باید از مجموعه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در سراسر کشور تشکر کرد. اما این موضوع در بعضی از شهرستانهای استان ما با جدیت و برنامه ریزی صورت میپذیرد که انصافا جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: شکی نیست که اصل تجمع در یک مناسبت فرهنگی، دینی، سیاسی مثل نماز جمعه و ایراد خطبه که در آن، هم به مسائل دینی و هم به مسائل سیاسی و روز جامعه پرداخته میشود فی نفسه مفید و مؤثر میباشد و در رشد و تعالی فرهنگی جامعه اثرگذار است. طبیعی است که متدینین ما خوراک دینی و فرهنگی خود را از مجموعه منابر و سخنرانیهای مذهبی و نیز خطبههای نماز جمعه دریافت میکنند و این در ارتقاء و رشد سطح فرهنگی جامعه تاثیر
به سزایی دارد. مفهوم این مطلب آن است که سرمایه گذاری در این موضوع خیلی خوب جواب داده و می
دهد.

دانشی ادامه داد: در این استان نیز خوشبختانه در مجموع نمازهای جمعه در رشد فرهنگی مردم موفق بودهاند. همین طور در مرکز استان از آنجا که حجتالاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی امام جمعه محترم، فردی عالم و فاضل و اهل تقوی و فضیلت میباشد، لذا خطبههای ایشان در نمازهای جمعه از محتوای بالایی برخوردار است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در خاتمه در خصوص عملکرد و برنامه ریزی ستادهای نماز جمعه شهرستانهای استان، ویژه جوانان اذعان داشت: در مورد جذب جوانان باید اقرار کرد که شورای محترم سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برنامه مدون و طراحی شدهای را در استان دنبال نکردهاست ولی خودجوشی بعضی از جوانان متدین و بعضی از مراکز فرهنگی که با جوانان برنامه مذهبی دارند درهمراهی آنان با نماز جمعه مؤثر بوده است. در مجموع در جذب جوانان از ظرفیتهای لازم استفاده نشده است. وی افزود: اما در بعضی از مناطق از جمله «پاتاوه» که منطقه کوچکی است و در ۵۰ کیلومتری یاسوج قرار دارد امام جمعه محترم آنجا که فردی جوان و پرتلاش میباشد در جذب جوانان موفق بوده است.

https://shoma-weekly.ir/CluJHb