شهرستانها

نقش احزاب در استان کرمانشاه

حزب مؤتلفه اسلامی با قدرت و توانمندی دفتر و تشکیلات خود را در کرمانشاه راه‌اندازی کرده و به جذب نیروهای فعال و تعیین وظایف و پست‌ها پرداخته و با راه و رسمی ولایتمدار، اتحاد را در تمامی نیروهای اصولگرا ادامه خواهد داد که بی‌شک شاهد نتیجه‌ای مناسب در تمامی عرصه‌ها خواهیم بود.
محمد کرمی راد- احزاب قانونی و شناخته شده در استان از طرف حزب مرکزی در تهران و وزارت کشور مجوز فعالیت گرفته، به تکمیل فرمهای یک و دو بههمراه اساسنامه که از طرف مرکز ارسال میشود، خواهند پرداخت و مجوزی که از طرف وزیر کشور در آن مقطع ارسال میشود را دریافت خواهند کرد.

حزب موتلفه اسلامی از جانب فرماندار کرمانشاه و همکاران وی بهعنوان نخستین حزب قانونگرا و قانونمدار شناخته شده، فعالیتهای این حزب در چارچوب قانونی آغاز شده و تمامی مدارک خواسته شده به مرکز مربوطه ارسال شد و گذراندن این مراحل برای تمام احزاب فعال الزامی است.

احزاب فعال طبق اساسنامه فعالیت کرده و برای فعالیتهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باید به مسائل کلان کشور توجه داشته و بر اساس آنچه که در اساسنامه به تصویب رسیده عمل کنند. حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه در زمینه مجوز و اساسنامه مشکلی نداشته و نامه مجوز این حزب که از تهران صادر شد به استانداری و سپس معاونت سیاسی ـ امنیتی ارجاع داده شده است.

اساسنامه احزاب در بخشهای اقتصادی باید مشخص و روشن باشد، در اساسنامه احزاب برای ماهیت اقتصادی حزب مؤتلفه اسلامی مانند اکثر حزبهای استان تعریفی روشن ارائه نشده و بدیهی است که نقش احزاب در تحریک اذهان عمومی و داغ کردن تنور انتخابات و نقش آنان برای معرفی کاندیدای انتخابی خود، نقشی ویژه، بدیهی و بارز است.

احزاب اصولگرا و اصلاحطلب در زمینه فرد اصلح برای انتخابات باید به یک نتیجه نهایی برگرفته از خردجمعی دست یابند و فرد مورد نظر را به مردم معرفی کرده و سپس این فرد انتخابی باید به معرفی خود و برنامههای در نظر گرفته شده بپردازد. احزاب سیاسی باید با برگزاری رقابتی سالم در ایفای نقش ویژه و کاربردی در انتخابات سهم داشته باشند، قانون احزاب اخیرا مطرح شده و در مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور در حال مطالعه و بررسی است و این قانون در بحث کلیت نظام و عملکرد احزاب نسبت به نظام میتواند تعیینکننده باشد. محدوده عملکرد احزاب سیاسی باید منطبق بر ضوابط و قوانین مصوب مجلس باشد، احزاب نمیتوانند تمامیت نظام را زیر سئوال ببرند و به شکلی طبیعی خط قرمزهایی در این زمینه مشخص شده و این احزاب نمیتوانند با معاندین و ضدانقلابها در ارتباط بوده و یا فعالیتی در راستای تضعیف نظام در دستور کار خود قرار بدهند.

ارتباط احزاب سیاسی داخل کشور با احزاب خارج از کشور باید بر اساس مصوبات اساسنامه بوده و مطرح شدن ابعاد مختلف نقش احزاب در قانون جدید در مجلس شورای اسلامی موجب پشتیبانی از حزب مؤتلفه شده و مجلس نسبت به این مقوله پربارتر و غنیتر برخورد خواهد کرد.

قانون، ملاک عمل برای تمامی احزاب است، مجلس و دولت در بحث احزاب از نمایندگانی برخوردار هستند؛ چنانچه وزیر کشور به صورت مستقیم در این راستا فعالیت داشته و در صورت لزوم با احزاب متخلف برخورد قانونی انجام میگیرد.

حزب مؤتلفه اسلامی با قدرت و توانمندی دفتر و تشکیلات خود را در کرمانشاه راهاندازی کرده و به جذب نیروهای فعال و تعیین وظایف و پستها پرداخته و با راه و رسمی ولایتمدار، اتحاد را در تمامی نیروهای اصولگرا ادامه خواهد داد که بیشک شاهد نتیجهای مناسب در تمامی عرصهها خواهیم بود.

*دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه

https://shoma-weekly.ir/2tSUT1