ورزش

نقدی بر مصاحبه کارلوس کی روش

همین شنبه هفته پیش اتفاق افتاد. مسئله مهم تیم ملی بود و دعوت احتمالی از سیدمهدی رحمتی... خبرنگاران گوش تا گوش نشسته بودند که ناگهان «کارلوس کی‌روش» به شدت نگران اما با لبخندی مصنوعی به حرف آمد!
مهدی یکتا- همین شنبه هفته پیش اتفاق افتاد. مسئله مهم تیم ملی بود و دعوت احتمالی از سیدمهدی رحمتی... خبرنگاران گوش تا گوش نشسته بودند که ناگهان «کارلوس کیروش» به شدت نگران اما با لبخندی مصنوعی به حرف آمد!

همه میدانند روابط کارلوس کی روش و سید مهدی رحمتی اوصافی مجزا دارد، اما کسی توقع نداشت سرمربی پرتغالی تیم ملی در مصاحبهای مطبوعاتی و رو به دوربینهای تلویزیونی در باره سنگربان شماره یک استقلال تهران که این روزها در اوج آمادگی قرار دارد، بگوید:

«هنوز نمیدانم چرا داریم در این رابطه بحث میکنیم؟ چیزی که من از آن مطلع هستم این است که این بازیکن بازنشستگی خود را از مسابقات ملی اعلام کرده است. همانطور که شما نمیخواهید متضرر شوید من هم نمیخواهم روی شایعات حساب کنم ومسئلهای را تکرار کنم!  وظیفهام این است که به بازیکنانی که تا پایان حاضر هستند برای تیم ملی بجنگند احترام بگذارم و تا پایان این کار را انجام خواهم داد. من به عنوان مربی تیم ملی فکر میکنم زمانی که تنها هستم، آیا باید به بازیکنانی فکر کنم که تا پایان میخواهند برای تیم ملی در خط مقدم بجنگند و یا به نفراتی بیندیشیم که یک روز حاضر به حضور در تیم ملی هستند و فردا چنین چیزی را نمیخواهند؟ چرا در این ارتباط بحث میکنید؟ راجع به نفراتی باید حرف بزنیم که برای تیم ملی اشک میریزند و فریاد میزنند. باید از این نفرات در صفحه اول روزنامههایتان بنویسید و حرف بزنید. بازیکنانی که میخواهند برای تیم ملی بجنگند و صحبت در مورد سایر نفرات را نیز درون سطل زباله بیندازید!

مصاحبه سرمربی پرتغالی، نه ببخشید موزامبیکی تیم ملی کشورمان را خواندید؟ به نظر شما این ادبیات مناسب سرمربی تیم ملی یک کشور است؟ ذهنیت کیروش در باره مسایل مختلف فوتبال کشورمان منفی است! و منفیبافی بخشی از کارنامه این مربی در فوتبال ایران بوده است! ما نمیخواهیم از سید مهدی رحمتی دفاع کنیم بلکه معتقدیم رفتار ناشیانه و غیرحرفهای این دروازهبان جای هیچ توجیه و دفاعی ندارد اما این مسئله دلیلی نمیشودکه کارلوس کی روش هر آنچه بر دهانش میرسد بر زبان بیاورد!

ما نیز طبیعتاً مثل تمام ایرانیان به دنبال موفقیت تیم ملی کشورمان در راه صعود به جام جهانی هستیم منتهای مراتب دلمان هم میخواهد سرمربی تیم ملی ایران اول یک معلم باشد و بعد مربی.

پرتغال یا موزامبیک را نمی‌دانیم ولی استفاده از سطل زباله و بی احترامی به بازیکنان در قاموس معلمان ایرانی نیست. در انتها آرزومندیم یکی از اعضای پرتعداد فدراسیون فوتبال این تذکر را جدی، به جا و به موقع به کارلوس کی روش بدهد.


https://shoma-weekly.ir/l4vQeq