شهرستانها

نقدهای مشفقانه از دیدگاه مسئولان استانی تخریب تلقی نشود

مشکلات عدیده اقتصادی باعث شده تا معضل بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد خود را بیشتر از دیگر استان‌ها نشان دهد.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات عدیده اقتصادی باعث شده تا معضل بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد خود را بیشتر از دیگر استانها نشان دهد.

علی محمد دانشی در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه «شما» با اشاره به مشکلات اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات عدیده اقتصادی باعث شده تا معضل بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد خود را بیشتر از دیگر استانها نشان دهد.

وی افزود: جای تأسف دارد که اقرار کنیم که کهگیلویه و بویراحمد یکی از پنج استانی است که رتبه بالای بیکاری را به خود اختصاص داده است.

دانشی خاطرنشان کرد: متأسفانه حدود شش ماه است که اداره آموزش و پرورش استان حقوق و حقالتدریس معلمها را پرداخت نکرده و این خود موجب دل نگرانی و سلب انگیزه برای قشر فرهنگی کشور که متولی تربیت مدیران آینده کشور هستند، شده است.

وی اضافه کرد: همه باید به این فهم عمیق برسیم که نباید در سیر امور فرهنگی در حاشیه و با حداقل سرعت در حرکت باشیم.

دبیر حزب مؤتلفه استان در پاسخ به اینکه چگونه میشود مشکل اقتصادی استان را مرتفع کرد، گفت: همدلی و همزبانی و همچنین وحدت ملی مقولهای است که در همه جا کاربرد دارد لذا در رفع اینگونه مشکلات همدلی و همزبانی لازمه کار است. وی افزود: اما اگر عمیقتر به موضوع بنگریم میبینیم اینگونه مشکلات ریشهاش در کل کشور است و باید در مرکز آن جستجو کرد و باید سیاست اقتصادی، در کلان آن اصلاح شود.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه نباید نقدهای مشفقانه از دیدگاه مسئولان تخریب تلقی شود، گفت: همه ما شعار طرح توسعه استان را سرمیدهیم و به آن قائل هستیم؛ اما اگر نقد مشفقانه نباشد و نقاط ضعف مدیریتی دیده نشود حتما موضوع توسعه استان به مرحله عمل نخواهد رسید.

دانشی درخاتمه جایگاه سیاسی استان را نیز مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد از نظر سیاسی وضعیت پرهیجانی ندارد و انتظار میرود افسردگی سیاسی جای خود را به نشاط سیاسی بدهد و ما شاهد آن باشیم.

https://shoma-weekly.ir/4o293P