ورزش

نفس‌گیرترین جام جهانی کشتی در آمریکا

امسال «رسول خادم» و کادر فنی کشتی آزاد تصمیم گرفتند با تلفیقی از پشتوانه‌ها و جوانان سازنده به همراه با تجربه‌های عنوان‌دار پنجه در پنجه حریفان بیندازد که به عقیده ما هم به نفع کشتی ایران است.

امید توکلی- مسابقات جام جهانی کشتی آزاد طی روزهای 22 و 23 فروردین ماه جاری در لسآنجلس آمریکا برگزار شد. نکته قابل توجه این دوره از مسابقات این است که برخلاف سالهای گذشته به جای 5 تیم برتر 5 قاره، قرار است 8 تیم در جام جهانی رقابت کنند.

ایران به همراه ترکیه، بلاروس و آذربایجان در یک گروه و آمریکا، روسیه، کوبا و مغولستان در گروه دیگر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. اگر مبنای سطح مسابقات این دوره را کمیت و کیفیت توأمان به شمار آوریم میتوان از حالا پیشبینی کرد نفسگیرترین جام جهانی سالهای اخیر در لسآنجلس آمریکا برگزار خواهد شد.همین آذربایجان که در رشته فرنگی قهرمان جام جهانی شد و اقتدار خود را به رخ کشید در کشتی آزاد نیز با سودای قهرمانی شرکت کرد. حریف اصلی ایران در جام جهانی با استخدام چهرههای شناختهشده دنیای کشتی و سرمایهگذاری کلان جزء مدعیان جدی این مسابقات به شمار میرفت که کشتیگیران ایرانی کار سختی مقابل آنها داشتند.

براساس اخبار واصله از لس آنجلس، بلاروس و ترکیه نیز با تمام قوا به میدان آمدند و همین مسئله کار کشتیگیران ما را برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در جام جهانی دشوار کرده است.

امسال «رسول خادم» و کادر فنی کشتی آزاد تصمیم گرفتند با تلفیقی از پشتوانهها و جوانان سازنده به همراه با تجربههای عنواندار پنجه در پنجه حریفان بیندازد که به عقیده ما هم به نفع کشتی ایران است.

فراموش نکنیم کشتی ما در سال گذشته بهرغم تمامی کمبودها و مشکلات ملی سال نسبتا خوبی را پشت سرگذاشت و حالا انتظار میرفت بتواند در جام جهانی نیز موفق ظاهر شود.

این توقعات زمانی بالا میرود که میدانیم رقابتها در خاک آمریکا برگزار میشود و ورزش ایران نیز حساسیت خاصی نسبتبه این کشور دارد. از سوی دیگر میزبان که در سال 92 شکست سنگینی برابر آزادکاران کشورمان در خاک خودش متحمل شد حالا با تمام قوا وارد میدان شده و قصد تلافی داشت.

واقعیت امر این است که کار کشتی ایران در این مسابقات بسیار سخت بود؛ اما با غیرت و تعصبی که از قهرمانان ایرانی سراغ داشتیم، آن چه در توان داشتند به کار گرفتند و باز هم کاری کردند کارستان تا همه چشمها به کشتی ما خیره شود.

https://shoma-weekly.ir/XcO2AQ