شهرستانها

نظارت و اجرا توسط مردم از ویژگی های نظام جمهوری اسلامی است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین گفت: جهان سلطه که ما را متهم می کند که دموکراسی در ایران حاکم نیست باید بداند که نظارت و اجرا توسط مردم از دیگر ویژگی های نظام است.
محمد حسین شفیعی ها در جلسه هم اندیشی با رسانه های مجازی که در مجتمع دیجیتال کاسپین قزوین برگزار شد، افزود: مردم در حساس ترین و کلیدی ترین تصمیمات کشور مشارکت جدی و تعیین کننده دارند و در این دوره نیز مردم می خواهند کسی را برای سپردن بالاترین مسئولیت اجرایی کشور انتخاب کنند که اهمیت ویژه ای دارد.

وی اظهار داشت: برگزاری انتخابات این دوره هم در داخل و هم خارج تأثیرگذار است و اهمیت فراوانی دارد لذا امیدواریم با حضور گسترده مردم به خوبی رقم بخورد.

این مسئول اضافه کرد:حل مشکلات اقتصادی و سیاسی مردم در داخل کشور و سیاست خارجی بستگی به انتخابات پیش رو دارد و در ابعاد بین المللی هم دنیا چشم به انتخابات دوخته و تصمیم گیری نظام سلطه به نحوه مشارکت مردم بستگی کامل دارد.

این فعال سیاسی  خاطرنشان کرد: رکورد بی سابقهای که با حضور 85 درصدی مردم در انتخابات سال 88 رقم خورد و برخی نامحرمان آن را خدشهدار کردند میتوانست پرونده هسته ای را به سرانجام برساند و قدرت چانه زنی و مذاکره را بالا ببرد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین گفت: رسانهها با عمل به رسالت سنگین خود با تبیین مصادیق توانمندی نامزدهای شایسته می توانند در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی تأثیرگذار  باشند.

شفیعی ها افزود: با توجه به تأثیر فراوانی که رسانه های مجازی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی دارند لازم است تا دقت بیشتری در فعالیتها صورت گیرد تا بتوان به نتایج خوبی دست یافت، در این راستا رسانه های مجازی باید با شور آفرینی به خلق حماسه سیاسی کمک کنند.

وی اضافه کرد: نحوه پرداختن به مصادیق در رسانههای مجازی باید به درستی تبیین شود و در ایام انتخابات ضمن رعایت موارد مهم زمینه انتخاب اصلح ممکن شود.

شفیعی ها افزود: ترسیم فضای منطقه و کشورهایی که در همسایگی ایران به دلیل نبود ثبات سیاسی و امنیت لازم دچار مشکلات جدی هستند می تواند توسط رسانه ها به آگاهی بیشتر مردم منجر شود و پرشور شدن انتخابات را منجر شود.

وی اضافه کرد: افزایش انفجارها در کشور عراق و قتلعام در سوریه با برنامه صورت گرفته تا ایران را تحت تأثیر قرار دهند اما مردم باید بدانند سوریه عمق استراتژیک جمهوری اسلامی است و اگر حمایتی صورت می گیرد برای جلوگیری از کشتار مردم بی دفاع است لذا مردم لازم است بدانند حضورشان در انتخابات برای مردم منطقه نیز اهمیت حیاتی دارد. شفیعی ها بیان کرد: با ترسیم درست فضا، شرایط کنونی، لزوم اقتدار کشور، تأمین امنیت، برگزاری بهموقع انتخابات و تأثیر مهم آن در ایران و منطقه و جهان توسط رسانه های مجازی می توان امیدوار به خلق حماسه سیاسی شد.

https://shoma-weekly.ir/q4xep7