شهرستانها

نظارت در بخش اقتصاد افزایش یابد

با توجه به گرانی‌های اخیر و افزایش تورم در کشور، نظارت دولت در بخش اقتصاد باید افزایش پیدا کند.
قائم‌مقام حزب مؤتلفه خراسان‌رضوی گفت: با توجه به گرانی‌های اخیر و افزایش تورم در کشور، نظارت دولت در بخش اقتصاد باید افزایش پیدا کند.
حسن قاسمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: گرانی‌های اخیر، علل مختلفی دارد که بخشی از آن به عدم نظارت دولت مربوط می‌شود و بخش دیگر نیز ناشی از تحریم‌ها و هم‌چنین عدم برنامه‌ریزی صحیح دولت در بخش اقتصاد است.
قائم‌مقام حزب مؤتلفه خراسان‌رضوی یادآور شد: نحوه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز در تورم اخیر بی‌تاثیر نبوده است، زیرا تا حد زیادی انتظارات مردم برآورده نشد و نوعی افسارگسیختگی در بازار اقتصادی کشور ایجاد شد.
قاسمی تاکید کرد: دولت باید نظارت خود در بخش اقتصاد را افزایش دهد و از سوی دیگر باید تعامل میان دولت و مجلس نیز حالت راهبردی‌تری داشته باشد.
وی درباره تورم اخیر نیز افزود: تورم اخیر، معدل قیمت تعداد زیادی از کالاها است و در برخی از کالاها نیز، میزان تورم بسیار بیشتر از این است.
قائم‌مقام حزب مؤتلفه خراسان‌رضوی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به مسائل مربوط به عفاف و حجاب یادآور شد: یکی از مشکلات در این زمینه این است که متولیان مختلف، با رویکردها و سلیقه‌های متفاوت در مقوله عفاف و حجاب وارد می‌شوند.
قاسمی بیان کرد: باید نوعی هماهنگی میان ارگان‌های مختلف متولی در زمینه عفاف و حجاب مانند آموزش و پرورش، صدا و سیما، حوزه علمیه و استانداری‌ها ایجاد شود تا از این طریق، موازی‌کاری‌ها از میان برداشته شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این هر کدام از این نهادها، باید در چارچوب دستورالعمل خاص خود عمل کنند و از حیطه قانون و اختیارات خود فراتر نروند.

https://shoma-weekly.ir/N54Hdp