شهرستانها

نصب آب شیرین کن درکنار خلیج فارس مشکل آب استان را حل می کند

باتوجه به کاهش بارندگی درچندسال گذشته آب رودخانه های این دواستان نیز به شدت کاهش یافته ومردم این دو استان خودشان هم محتاج آب شده اند و لذا به نظرمی رسد تنها راه تأمین آب موردنیاز مردم بوشهر ازطریق نصب آب شیرین کن درکنارخلیج فارس باشد.
عبداله فاتحی گفت: بوشهر که بخشی از گلوگاه اقتصادی کشور محسوب می شود باید مورد دقت نظر مسئولین به لحاظ واردات کالا از دیگر کشورها باشد.

وی افزود: انتظار داریم با کنترل مسیرهای وارداتی استان ما با دیدبانی دقیق، نبض اقتصادی استان و کشور باز نایستد و تکاپوی واقعی اش را ناظر باشیم.

فاتحی یادآورشد: امروزه در کشور شرایط حساسی به لحاظ اقتصادی سیاسی بوجود آمده و استکبارجهانی و عمال منطقه ای آن درصدد تحریم و تضعیف موقعیت اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمده اند لذا از هیچ فشاری در زمینه های اقتصادی و سیاسی دریغ نمی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه ضعف مدیریت و خیانت برخی از مدیران اقتصادی دولت بحران ارز و سکه را بر کشور تحمیل کرده است بسیار ضروری به نظرمی رسد که دلسوزان نظام با ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان ، تؤطئه آنان را نقش برآب کرده ومردم رابه آینده اقتصادی کشورامیدوارسازند.

دبیر حزب موتلفه استان عنوان کرد: درآغازسال مقام معظم رهبری حمایت از تولید کالای ایرانی را که یکی از مهمترین راهکارها برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور میباشد، مطرح فرمودند لهذا دستگاههای اجرایی باید یکی از اولویتهای خود را استفاده از کالاهای ایرانی قرار دهند تا با این کارشان حمایت لازم از تولیدات داخلی صورت گیرد. فاتحی خاطرنشان کرد: مشکل کم آبی درزمینه کشاورزی و آب آشامیدنی دراستان بوشهر جدی است .ضمن جیره بندی آب درشهرهای استان بعضی شهرها به شدت تحت فشار هستند .دوهفته قبل ، مردم شهربرازجان تجمع اعتراض آمیزی تشکیل دادند و نماینده ولی فقیه حضرت آیت الله صفایی بوشهری درآنجا حضور پیداکرد و وعده رسیدگی فوری از وزیرنیرو گرفت و مردم را آرام کرد. جمعی ازمردم شهر وحدتیه نیز خواستار رسیدگی به مشکل قطع آب آشامیدنی آن شهر به مدت 12روز شدندکه باحضورفرمانده سپاه امام صاق ودادن قول بهبود وضع آب آشامیدنی داد.

وی افزود: باوجوداینکه استان بوشهر شهرکرانه ای است ودرکنارخلیج فارس قرارگرفته است ، دولت درزمینه نصب آب شیرین کن اقدام اندکی انجام داده وآب آشامیدنی شهرهای استان ازرودخانه ها ی استان فارس وکهگیلویه وبویراحمد تهیه می شود و باتوجه به کاهش بارندگی درچندسال گذشته آب رودخانه های این دواستان نیز به شدت کاهش یافته ومردم این دو استان خودشان هم محتاج آب شده اند و لذا به نظرمی رسد تنها راه تأمین آب موردنیاز مردم بوشهر ازطریق نصب آب شیرین کن درکنارخلیج فارس باشد.

فاتحی در خاتمه یادآور شد: امسال صید میگو درآب های خلیج فارس نیزکاهش چشمگیری داشته است. و بنا به گفته مسئولین مربوطه در استان، طی هفت روزنخست صیدمیگوی امسال درآب های استان بوشهرصیادان تاکنون 190تن صیدداشته اندکه 70تن متعلق بهقایق ها و120تن متعلق به لنج هاست.درحالی که سال گذشته درهفته نخست صید میگو280تن بوده است و این آمار نشان از این دارد که صید میگو در سال جاری کاهش زیادی داشته و به همین خاطر قیمت میگو هم افزایش داشته است.
https://shoma-weekly.ir/CwS6Ym