شهرستانها

نشاط خانواده را با اشتغال باید تأمین کرد

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان آذربایجان غربی گفت: اشتغال تک تک اعضای خانواده شادابی و نشاط در خانواده را رقم می‌زند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان آذربایجان غربی گفت: اشتغال تک تک اعضای خانواده شادابی و نشاط در خانواده را رقم میزند.

وی اظهار کرد: قدرت خرید مردم در چند ماه اخیر به اندازه قابل توجهی پایین آمده است و این موضوع را هیچ یک از مسئولان و کارشناسان اقتصادی نمیتوانند انکار کنند چرا که مردم گرانی اقلام مختلف و فشار اقتصادی ناشی از آن را با تمام وجود خود احساس میکنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان آذربایجان غربی با بیان اینکه مردم با معضل بیکار و رکود در کسب و کار هم روبهرو هستند، گفت: هر استان مقتضیات و مختصات خاص خود را در حوزه اقتصادی دارد که باید به واسطه جذب سرمایهگذار خارجی برای اشتغالزایی در جامعه گام برداشته شود، ظرفیتهای استان ما کشاورزی، دامپروی و گردشگری است که میتوان با رشد دادن این حوزهها برای اقتصاد کشور کمک کرد.

عماری در ادامه سخنان خود تعطیلی کارخانهها و واحدهای صنعتی حتی برندهای قدیمی و نامآشنا در طول چند سال اخیر را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: به خاطر وجود رکود اقتصادی در کشور، واردات بیرویه و نبود صادرات بسیاری از تولیدکنندههای داخلی با مشکلات مالی روبهرو هستند و بدهکار بانکها و اشخاص حقیق و حقوقی شده و در نهایت به تعدیل نیروی کار روی آوردهاند پس با تعطیلی کارخانهها به افراد بیکار جامعه اضافه شده است حال آنکه صیانت از اشتغال موجود یکی از وظایف دولت به شمار میرود.

یحیی عماری با اشاره به ضرورت اقدام برای آموزش مشاغل خانگی گفت: با کارگاه های آموزشی در روستاهای محروم زنان و خانواده های تحت حمایت به صنعت آموزی و کسب درآمد دست پیدا می کنند.

وی با تأکید بر اینکه نشاط و شادابی در سایه اشتغال خانواده ها به دست می آید، افزود: با برگزاری کارگاه های آموزشی در روستاهای دورافتاده و محروم می توان زمینه اشتغال خانواده ها را فراهم کنیم.

عماری ورود هرگونه مشکلات و آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری اعضای خانواده است، یادآور شد: با نهادینه شدن مشاغلی همچون فرشبافی در منازل و روستاها زمینه اشتغال تمامی اعضای خانواده فراهم شده و از بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی جلوگیری میشود.
https://shoma-weekly.ir/dhtI5n