شهرستانها

نسبت عزل و نصب های مدیرتی با آموزه‌های دینی

بنده مخلص خداکسی است که همه افعال واخرکارش برای خدا باشد و رنگ خدائی بپذیرد. چنین بنده‌ای تصمیمات و اقدامات خود را با نیت الهی انجام می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که در افعال و عبودیت خود کسی را همطراز خدا قلمداد نماید.
سید موسی بلادیان- بنده مخلص خداکسی است که همه افعال واخرکارش برای خدا باشد و رنگ خدائی بپذیرد. چنین بندهای تصمیمات و اقدامات خود را با نیت الهی انجام میدهد و اجازه نمیدهد که در افعال و عبودیت خود کسی را همطراز خدا قلمداد نماید.

در آیه ۴۸ سوره نساء شرک ورزیدن گناهی بزرگ نامیده شده است که خداوند متعال اصلا آن را نمیبخشد زیرا ریشه هر گناهی شرک است. دلیل آن روشن است چرا که هرکس گناه میکند خودش و هوای نفس را به خداوند ترجیح میدهد. البته شیطان تنها به وسوسه مومنان میپردازد اما بر مومنین مخلص نمیتواند سلطهای پیدا کند

اگر به دقت به معانی این کتاب شریف توجه شود نتیجه میگیریم که حق فقط از جانب خداست و رأی اکثریت هم همیشه نشان دهنده تولید حق نیست و رأی اکثریت زمانی اعتبار دارد که در راستای کلام حق باشد. چنانچه به این نکات عنایت شود قطعا کارها به نیت خدائی انجام خواهد شد.

در هر انتخاباتی انسان باید به دنبال حق باشد و به کسی رأی دهد که رضایت حضرت حق را به دنبال داشته باشد هر چند آن شخص وابستگی گروهی و جناحی و قومی هم نداشته باشد.

پس پستها و مناصب را باید به کسانی سپرد که مومن آگاه، توانمند و ممتازتر از دیگران باشند زیرا در نظام ولابی اسلام هدف رضایت خدا و مصلحت بندگان است. در انقلاب اسلامی از روز نخست امام خمینی (ره) براین اساس سفارش میفرمود و خود نیز عمل میکرد.

دولتها نیز تا پایان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی بر این اساس تشکیل و عزل و نصبها صورت میگرفت. متاسفانه از زمان آقای خاتمی جناح گرایی رواج پیدا کرد و یکباره بسیاری از عزل و نصبها جناحی شد. و در دولت آقای احمدینژاد نیز این رویه ادامه پیدا کرد و به یکباره همه مدیران تعویض شدند.

اما انتظار این بود در دولت اعتدال که جناب دکتر روحانی با کلید تدبیر آمده بود، این رویه اصلاح گردد که نشد و امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از انتصابات به آن دلیل انجام میشود که مدیران جدید در هنگام انتخابات از حامیان آقای رئیس جمهور محترم بودهاند. به نظر میرسد این تغییرات با آموزههای اسلامی ما سازگاری مطلوبی نداشته باشد.

*دبیر حزب موتلفه اسلامی خوزستان

https://shoma-weekly.ir/ZCgj3G