شهرستانها

نرمش قهرمانانه، کوتاه آمدن در مقابل دشمن نیست

نادر مقدسی، با اشاره به لفظ «نرمش قهرمانانه» که اولین بار 17 سال پیش توسط مقام معظم رهبری در دیدار دیپلمات‌های وقت مطرح شد، اظهار داشت: آن زمان این لفظ به عنوان ابزاری کارآمد برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی قلمداد شد. رهبر معظم در کتابی که ترجمه فرمودند درباره صلح امام حسن(ع)این واژه را به کار بردند منتها برخی سو استفاده کردند و می‌خواهند شرایط کشور را با شرایط زمان امام حسن(ع) مقایسه کنند که این قیاس، قیاس مع الفارغ است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی،در نشست هفتگی این حزب در اراک ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی با دفاع مشروع از اصول اسلامی، تمامیت ارضی و انقلاب مردمی خویش، نقطه عطفی را در تاریخ معاصر رقم زدند. هشت سال ایستادگی و استقامت مثال زدنی این ملت، بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داد و امید و باور به پیروزی محور حق را در میان ملل مظلوم و آزادیخواه دنیا قوام بخشید. در حقیقت در این جنگ نابرابر، مردان و زنان مسلمان ایرانی، سلحشورانه در برابر تمامیت کفر و الحاد ایستادند و مبارزه کردند وما وظیفه داریم دلاورمردی های نسل جنگ را به نسل های آینده انتقال دهیم.

نادر مقدسی، با اشاره به لفظ «نرمش قهرمانانه» که اولین بار 17 سال پیش توسط مقام معظم رهبری در دیدار دیپلماتهای وقت مطرح شد، اظهار داشت: آن زمان این لفظ به عنوان ابزاری کارآمد برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی قلمداد شد. رهبر معظم در کتابی که ترجمه فرمودند درباره صلح امام حسن(ع)این واژه را به کار بردند منتها برخی سو استفاده کردند و میخواهند شرایط کشور را با شرایط زمان امام حسن(ع) مقایسه کنند که این قیاس، قیاس مع الفارغ است.

مقدسی افزود: نرمش قهرمانانه به عنوان حرکت ماهرانه برای ایجاد زمینههای لازم و منطقی با حفظ اصول برای پیشبرد حق ملت ایران مطرح شد. نرمش قهرمانانه، نوعی تغییر تاکتیک با حفظ ارزشها و هدفهای اصلی که یک روش دیپلماسی است.

مقدسی در ادامه بیان داشت: نرمش قهرمانانه در چارچوب عزت، حکمت و  مصلحت هیچگاه از نظرگاه دیپلماسی کشور پنهان نبوده است.

وی با اشاره به سفر اول رئیس جمهور به مقر سازمان ملل گفت: این سفر یک فرصت برای روشنگری در باره مواضع مقتدرانه ملت ایران است و مسئولان باید با در نظر گرفتن نقاط قوت نظام اسلامی و برجسته کردن این نقاط قوت برای دنیا، روحیه تعامل و آرامش طلبی نظام را به دنیا نشان داده و تبلیغات منفی جهان غرب بر علیه جمهوری اسلامی را خنثی و نیتهای پلید آنان را برای جهانیان آشکار کنند.

مقدسی در ادامه به ابهامات به وجود آمده در خصوص عملکرد برخی اعضای احزاب در مجلس یا شورای شهر گفت: در خصوص اینکه اعضای احزاب در نهادهایی چون مجلس یا شورای شهر باید بر اساس تشخیص خود عمل کنند یا حزب متبوع خود معتقدیم، آنچه در آموزشهای شهید بهشتی و امام آمده این است که دستور حزبی حجت شرعی برای کسی نیست و عمل به حق حجت شرعی است.

 وی افزود: بنابراین اگر حزب دستور دهد و عضو حزب آن را منطبق بر حق بداند، باید به آن عمل کند. اما اگر تردید دارد و تشکل خود را حق میداند، باید به آن عمل کند و تحقیق کند. اما اگر یقین دارد که عملکرد حزبش حق نیست، چون وظیفه شخصی دارد به مسئول مافوق خود خبر میدهد و عمل نمیکند. 

 

https://shoma-weekly.ir/tXbTnI