شهرستانها

نرمش قهرمانانه موضعی از روی قوت و زیرکی است

مواضع بین المللی جمهوری اسلامی بر اساس فرموده قرآن؛ عدم ظلم و عدم پذیرش ظلم و نگاه عزت مدارانه به همه کیان اسلام و مسلمین است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین گفت: مواضع بین المللی جمهوری اسلامی بر اساس فرموده قرآن؛ عدم ظلم و عدم پذیرش ظلم و نگاه عزت مدارانه به همه کیان اسلام و مسلمین است.

محمدحسین شفیعی ها افزود: همانگونه که رهبر معظم فرمودند ، موفقیت ها و
پیشرفت
های نظام اسلامی در طول سه دهه گذشته همیشه باید مد نظر باشد و حضرت آقا در ادامه نگاه جدیدی را در تعاملات بین المللی مبنی بر نرمش قهرمانانه مطرح کردند تا صداقت و صلح دوستی ملت ایران برای مدعیان و زورمداران دنیا بیش از گذشته اثبات شود و شعار عمیق و قرآنی لا تَظلِمون و لا تُظلَمون انقلاب اسلامی درابعادی وسیع تر منتشر شود و دل های مشتاق را متوجه خود کند.

وی در ادامه گفت: این بیانات بازتاب گسترده و متفاوتی در داخل و خارج داشت. آنانی که شناخت درستی از ادبیات و مواضع انقلابی رهبری داشته و دارند که در همین بیانات هم کاملا روشن بود، درک صحیحی از این گفتمان ارائه کردند و برعکس آنهایی که نیات ناسالم و یا روحیه مرعوب در مقابل دشمنان دارند ذوق زده از تعبیر رهبر معظم تلقی نابخردانه ای ابراز کرده و برداشت غلطی مبنی بر عدول از مواضع و اصول مطرح کردند.

شفیعی ها همچنین خاطر نشان ساخت: بر خلاف نگاه مرعوبین نرمش قهرمانانه در عرصه سیاست خارجی تاکتیکی است که مبتنی بر راهبرد عزت ،حکمت و مصلحت است و لذا اگرنرمشی در تعامل و گفتگو با طرف مقابل صورت می گیرد نه از سر استیصال و ضعف بلکه دقیقا از موضع قوت و زیرکی همراه با تاکتیکی هوشمندانه است که می تواند طرف مقابل را یا به انعطاف وادار کند (که علائمی از آن آشکارشده است) و یا ماهیت حقیقی او را برای دیگران آشکار نماید. بر این مبنا نرمش قهرمانانه هرگز به معنای زیر پا گذاشتن اصول و فراموشی مبانی و ارزش هایی که انقلاب اسلامی ابتنای بر آن دارد نیست بلکه راه حلی برای دستیابی سریعتر به مقاصد و مطلوب هاست.

دبیر استان قزوین در خاتمه یادآور شد: امید می رود با تحولات جدی که در روابط
بین
الملل و تحولات دنیا به ویژه خاورمیانه رخ داده ، مستکبران و نظام سلطه بر سر عقل آمده باشد و اظهارات بیان شده آنان مبتنی بر واقع بینی و درک درست از زندگی سعادتمند انه برای همه باشدتا در پرتو آن ملت ها از آسیب های آنان امان یافته و جامعه جهانی شاهد روزهای پر امید و رو به تعالی در آینده باشد.

https://shoma-weekly.ir/kCezHu