ورزش

نجات غریق و غواصی هنری مبتنی بر دقت فکری

با فرهنگ‌سازی و حساس کردن مردم نسبت به بعد اخلاقی و جوانمردی نجات جان انسانی در حال غرق شدن می‌توان در جامعه یک نوع مصونیت ایجاد کرد و مانع بروز حادثه‌های غم‌انگیز شد.
سید مصطفی میرسلیم در مجمع انتخاب رئیس هیئت نجات غریق و غواصی خراسان جنوبی اظهار کرد: فدراسیون نجات غریق و غواصی یکی از فدراسیون‌های ورزشی منحصر به فردی است که اصالت آن مبتنی بر خدمت به نوع بشر و احیا زندگی مجدد می‌باشد.
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی  با بیان اینکه این فدراسیون در دو حوزه کمی و کیفی برنامه‌های راهبردی دارد، افزود: در مقوله آموزش باید منجی غریق با آخرین اطلاعات و تکنیک‌های روز آشنا باشد و در مبحث کمی نیز باید خود را به استاندارد آماری کشورهای موفق در نجات غریق نزدیک کنیم.
وی تصریح کرد: نجات غریق و غواصی هنری مبتنی بر دقت فکری به کمک مهارت می‌آید تا جان انسانی را از مرگ حتمی نجات دهد لذا باید ناجی در جهت افزایش مهارت و دقت نظر کوشش مضاعف داشته و آموخته‌های علمی و تجربی خود را ارتقا دهد.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: با فرهنگ‌سازی و حساس کردن مردم نسبت به بعد اخلاقی و جوانمردی نجات جان انسانی در حال غرق شدن می‌توان در جامعه یک نوع مصونیت ایجاد کرد و مانع بروز حادثه‌های غم‌انگیز شد.
وی از فعالیت 100 هزار ناجی غریق دارای گواهینامه در کشور خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی باید زمینه آموزش 780 هزار ناجی غریق را طی سال‌های آتی فراهم کنیم که این موضوع به معنی نهادینه کردن این رشته‌ به عنوان ورزشی همگانی در جامعه است.
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی و حامی فدراسیون نجات غریق جهانی(ILS PATRON) خاطرنشان کرد: تمام استخرهای سرپوشیده و روباز شنا با ابعاد مختلف باید در زمان فعالیت از یک تا دو نجات غریق درجه یک استفاده کنند و در صورت عدم همکاری با مسئولین استخرها برخورد قانونی خواهد شد.
میرسلیم افزود: مسئولین استخرهای شنا باید منجیان‌ غریق را به عنوان سرمایه‌ای ملی و انسانی تلقی کنند تا از بروز حوادث ناگهانی جلوگیری شود.
وی از بررسی و تجدید نظر الگوی پرداختی حق‌الزحمه منجیان‌ غریق خبر داد و گفت: باید این قشر در راستای سختی کار و مدارک اخذ شده سازماندهی شوند تا در دستمزدشان اجحافی صورت نگیرد.
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به پتانسیل بالا و ظرفیت‌های بی‌نظیر خراسان جنوبی یادآور شد: هیئت نجات غریق و غواصی استان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان نسبت به تاسیس مدرسه شنا اقدام کند و فدراسیون نیز از فعالیت‌های آن حمایت و مساعدت‌های لازم را خواهد داشت.
میرسلیم افزود: با حمایت استانداری، مساعدت اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ساعات اختصاصی تمرین منجیان غریق فراهم می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/V4M0fc