اقتصاد

نتیجه بخشنامه های ضد و نقیض بانک مرکزی توقف صادرات است

عضو ششورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اکنون صادرات محصولات ایران به کشورهای متقاضی کاهش یافته و اگر بخشنامه های ضد و نقیض بانک مرکزی اصلاح نشود، همین صادرات کم نیز متوقف خواهد شد.

اسدالله عسگراولادی در گفتگو با خبرنگار ایرنا، ابلاغ بخشنامه های ضد و نقیض بانک مرکزی آن هم به فاصله هر 10 روز یکبار را از مشکلات اساسی صادرکنندگان پسته برشمرد و گفت: اکنون صادرکنندگان باید پول خود را از طریق سامانه ارزی نیما به کشور وارد کنند که این امر امکان پذیر نیست و مشکلات عمده ای را برای صادرکنندگان ایجاد کرده است.

عسگراولادی تصریح کرد: اکنون صادرات محصولات ایران به کشورهای متقاضی کاهش یافته و اگر بخشنامه های ضد و نقیض بانک مرکزی اصلاح نشود، همین صادرات کم نیز متوقف خواهد شد.

وی اضافه کرد: خارجی ها، پول را به سامانه نیما و بانک های ایرانی نمی دهند و اگر بدانند که می خواهیم با بانک ایرانی فعالیت داشته باشیم، حساب های تجار را مسدود می کنند و به همین دلیل صادرکنندگان اعلام می کنند که پولشان را به کشورهایی چون امارات و چین می برند و درهم و یوان به ایران انتقال می دهند.

عسگر اولادی سامانه نیما را سدی در برابر صادرات توصیف کرد و افزود: تصمیم گیری های یک طرفه دولت فایده ای ندارد بلکه باید با اعضای شورای عالی صادرات در بخش های مختلف نشست برگزار کرده و مشکلات را حل کند.

این صادرکننده نمونه خواستار آن شد که بانک مرکزی با برگزاری نشست هایی با بخش خصوصی مشکل سامانه نیما را برای صادرکنندگان حل و فصل کند.
https://shoma-weekly.ir/gwLwlU