ورزش

نتایج غیرقابل پیش بینی برای والیبال دوستان

تیم ملی والیبال با مربیگری خولیو ولاسکو می‌تواند جایی در تاریخ والیبال پیدا کند.
سعید سعید زاده - با شنیدن نام «خولیو ولاسکو» بلافاصله چند تصویر در ذهن ما نقش می‌بندد:
تصویر اسپک‌های آندره آزورزی، پاس های آنا ستازی، علامت‌های آندره آ کولتا و... و خلاصه جدال‌های دائمی با تیم کوبا و فوئل اسپانیه و در نهایت قهرمانی متوالی به همراه تیم ملی ایتالیا.
بله، یک آرژانتینی که در ایتالیا ارکسترش را برپا کرد. قطعات نابی ساخت که نه فقط با جام‌ها و مدال‌های فتح شده، بلکه با انقلاب بزرگی که در ایتالیا بوجود آورد شناخته می‌شود.
رویکرد تاکتیکی ولاسکو به همراه تیم ملی ایتالیا او را در صف بهترین‌های تاریخ والیبال یا به عبارت دقیق‌تر بزرگترین مربی تمام ادوار قرار داد و...
و حالا این مربی کارآمد و شناخته شده بالای سر تیم ملی کشورمان است. تیمی که در همان اولین بازی رقابت‌های انتخابی والیبال المپیک در توکیو با قدرت هر چه تمام‌تر تیم سرشناس کره جنوبی را با نتیجه خرد کننده سه بر صفر در هم کوبید و سپس چین را قربانی کرد!
ولاسکو در همان دو بازی اول نشان داد که در کنار به وجد آوردن و سرگرم کردن والیبال دوستان ایرانی، اهداف کوتاه مدت و دراز مدتی را نیز دنبال می‌کند.
تیم تحت رهبری کنونی این مربی ایتالیایی دو ویژگی خاص دارد، اول آن که هدفمند بازی می‌کند و با واژه ترس بیگانه است و دوم هم آن که ولاسکو با کیمیاگری هر دوره یک پدیده رو می‌کند.
تا دیروز امیر غفور و پوریا فیاضی لقب پدیده را یدک می‌کشیدند و حال فرهاد قائمی جوانی 20 ساله همه را با اسپک‌های دست چپش شگفت‌زده کرده است!
این مطلب در حالی به رشته تحریر در می‌آید که تیم والیبال کشورمان هنوز برابر استرالیا به میدان نرفته است، اما اطمینان داریم، ولاسکو جوری تیمش را هدایت می‌کند که جای هیچ نگرانی باقی نمی‌گذارد.
به نظر می‌رسد این تیم ملی والیبال با مربیگری خولیو ولاسکو می‌تواند جایی در تاریخ والیبال پیدا کند.

https://shoma-weekly.ir/cu7OWY