اقتصاد

نباید تنها به بریدن شاخ و برگ درخت فساد اکتفا کرد

واقعیت آن است که فساد در کشور درخت تنومندی است که نباید تنها به بریدن شاخ و برگ آن اکتفا کرد و تنه را فراموش. با این اقدام رییس جمهوری می توان امیدوار بود که سرشاخه های فساد در کشور هم شناسایی شوند.
عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی گفت:در مبارزه با فساد پیشگیری بهتر از درمان است.

احمد کریمی اصفهانی برخورد با متخلفان اقتصادی را صیانت از حقوق مردم دانست و به خبرنگار ایرنا گفت: اقدام رییس جمهوری در مبارزه با فساد حوزه واردات خودرو خوب است و به عقیده من بسیار پیش از این و نطفه بستن فساد باید آغاز می شد. اگر در مراحل ابتدایی و نخست با موضوع چنین فسادی برخورد می شد، قطعا مبارزه با آن نیز ساده تر بود. در این عرصه هم به طور یقین پیشگیری بهتر از درمان است. ریشه این فسادها باید در همان مراحل قانون ها و آیین نامه ها خشکیده شود. نباید شرایط برای فساد اقتصادی محیا شود و پس از وقوع آن به دنبال عامل آن فساد باشیم.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: واقعیت آن است که فساد در کشور درخت تنومندی است که نباید تنها به بریدن شاخ و برگ آن اکتفا کرد و تنه را فراموش. با این اقدام رییس جمهوری می توان امیدوار بود که سرشاخه های فساد در کشور هم شناسایی شوند. بازخورد چنین اقداماتی با وجود آنکه ممکن است برخی نگرانی ها را در جامعه ایجاد کند اما اقدام دستگاه قضایی و نهادهای اصلاحی می تواند این نگرانی ها را رفع کند. مردم ایران با هرگونه فسادی مخالف هستند و اگر خوب توجیه شوند از کشف و افشای این فسادها خوشحال خواهند شد.

https://shoma-weekly.ir/R32VX2