ورزش

نایب قهرمانی تکواندو در جهان

حضور تیم ملی تکواندو بعد از مسابقات المپیک و کسب نایب قهرمانی جهان، یک عملکرد خوب و رو به جلو بود. تکواندوی ایران در این مسابقات نسبت به مسابقات بازیهای المپیک 2012 و مسابقات جهانی 2011 صددرصد جوانگرایی کرده بود و در این جوانگرایی در مسابقات اخیر جواب داد.
نعمت خلیفه - حضور تیم ملی تکواندو بعد از مسابقات المپیک و کسب نایب قهرمانی جهان، یک عملکرد خوب و رو به جلو بود. تکواندوی ایران در این مسابقات نسبت به مسابقات بازیهای المپیک 2012 و مسابقات جهانی 2011 صددرصد جوانگرایی کرده بود و در این جوانگرایی در مسابقات اخیر جواب داد.
باید توجه داشت که اکثر تیم‌ها با ترکیب قبلی خودشان یعنی تیم المپیکی خودشان در این مسابقات حضور پیدا کردند. به عنوان مثال تیم آمریکا ؛ قهرمان المپیکی‌اش در این مسابقات شکست خورد و تیم کره هم نسبت به بازیهای المپیک جوانگرایی کرده بود. شاید این موضوع مطرح شود که چگونه جوانگرایی ایران در این مسابقات جواب داده است.
در پاسخ باید گفت: وقتی ما در مسابقات جهانی 2011 به مقام قهرمانی رسیدیم عده‌ای از تکواندوکاران ما مصدوم شدند و این تعداد از تکواندوکاران مصدومیت آنان بر طرف شد و ترکیب تکواندوکاران قبلی و جدید توانست پاسخ مثبت دهد. نکته جالب توجه این است که پشتوانه‌سازی در تکواندو همچنان ادامه دارد و آن برگزاری لیگ نونهالان و نوجوانان نشانه‌ از این پشتوانه سازی است. پشتیبانی و حمایت از تکواندو توسط وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تاکنون خوب بوده است و ما امیدواریم این روندتداوم داشته باشد تا تکواندو بتواند در حد انتظار ظاهر شود و این نایب قهرمانی در جهان در واقع جبران ناکامی تکواندو در بازیهای المپیک 2012 لندن بود.


https://shoma-weekly.ir/lFDpM6