شهرستانها

می خواهیم کمک عراقی ها به زائرین را در همدان فرهنگ سازی کنیم

میتوانیم اسکان، غذا و تدارک این تعداد زائر را تأمین کنیم اما اگر در اختیار قرار دادن منازل در همدان نیز به صورت یک فرهنگ درآید لذتبخش است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان گفت:غالباً خواهران در کمک به بازسازی عتبات ید طولایی دارند؛ طی این مدت در استان همدان 15 کیلوگرم طلا از خانمها جمعآوری شده که کمک بزرگی است.

محمود الفت در مراسم رونمایی از پرچم حرم امام علی(ع)، با بیان اینکه دشمنان دین در طول تاریخ فعالیتهای زیادی برای جلوگیری از زیارت امام حسین(ع) انجام دادند، اظهار کرد: در مقطعی افراد برای زیارت امام حسین (ع) کشته میشدند؛ در مقطعی نیز دست و پای آنها را برای زیارت قطع میکردند اما دست از زیارت نکشیدند.

وی با اشاره به دستور صادر شده رهبر معظم انقلاب و اجازه آیتالله سیستانی مبنی بر بازسازی عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: به دنبال این امر خیل جهادگران بازسازی عتبات بسیج شدند و به عراق رفتند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان همدان با بیان اینکه کار در سه محور بازسازی، بهسازی و توسعه عتبات عالیات تعریف شده، یادآور شد: با توجه به وضعیت عراق، امکانات کافی نبود و نیاز بود جهادگرانی از ایران برای بازسازی در عراق حضور یابند.

وی با تأکید بر اینکه مرحله بازسازی و بهسازی عتبات عالیات در مرحله اتمام است، تأکید کرد: در برخی از نقاط حرمین بحث توسعه مطرح است.

الفت با بیان اینکه آنچه در بحث عتبات عالیات بر عهده استان همدان است بیشتر در سه نقطه از خاک عراق است، گفت: یکی از نقاط در نجف اشرف و صحن
حضرت زهرا (س) در چهار طبقه با ظرفیت بیش از 100 هزار نفر است که در حال ساخت است؛ 80 درصد صحن حضرت زهرا (س) نیز ساخته شده است
.

وی اظهار کرد: قبل از بازسازی، برای موج زائران راهی عراق در کربلا و نجف ظرفیت مناسب و امکانات وجود نداشت، زائران از نظر اقامت و بهداشت در مضیقه بودند که این امر موجب شد کار بهسازی و بازسازی تسریع شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان همدان با تأکید بر اینکه در بهسازی و بازسازی، از نذورات صرفاً مردمی استفاده میشود، افزود: وضعیت کنونی صحن حضرت زهرا(س) با قبل قابل مقایسه نیست؛ در اربعین؛ زائرانی که در این صحن اسکان مییابند از امکانات سالن غذاخوری، اسکان، سرویس بهداشتی و پارکینگ تدارک دیده شده بهرهمند میشوند.

وی با بیان اینکه دومین نقطه به عهده استان و شهر همدان در رابطه با کربلای معلی تعیین شده که در چند فاز ورود شده است، تصریح کرد: یکی از برنامههای به عهده ستاد، بازسازی گنبد امام حسین(ع) است که اکنون از دور نمایان نیست و قرار بر ترفیع گنبد به ارتفاع 7.5 تا 8 متر است.

دبیر حزب موتلفه استان همدان بیان کرد: با توجه به اینکه در گنبد امام حسین(ع) با الوار بوده و برداشت نشده؛ گفته میشود موریانهها سه متر آن را خوردهاند، معجزه است که این گنبد یکهزار و 200 تنی فرو نریخته و پابرجاست. الفت با اشاره به نقش ارزنده بانوان در کمکها به بازسازی عتبات عالیات، اظهار کرد: غالباً خواهران در کمک به بازسازی عتبات ید طولایی دارند؛ طی این مدت در استان همدان 15 کیلوگرم طلا از خانمها جمعآوری شده که کمک بزرگی است.

وی با بیان اینکه تعهد شهر همدان امسال در بازسازی عتبات عالیات 650 میلیون تومان است، افزود: مجموعه پول نقد، طلا و مس جمعآوری شده حدود یک سوم شده و دوسوم باقی مانده که به همت همدانیهای ولایتمدار جمعآوری خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان همدان با بیان اینکه علاوه بر حسینیهها، مساجد و موکبها در راه و کربلا خانههای عراقیها نیز در اختیار زائران است، تصریح کرد: میخواهیم این اتفاق در همدان نیز رخ دهد و به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی با اشاره به آمادگی میزبانی از 20 تا 23 هزار نفر، یادآور شد: میتوانیم اسکان، غذا و تدارک این تعداد زائر را تأمین کنیم اما اگر در اختیار قرار دادن منازل در همدان نیز به صورت یک فرهنگ درآید لذتبخش است.

https://shoma-weekly.ir/PnNtlM