ورزش

«میرسلیم» می تواند ورزش را از نو بسازد

مقام معظم رهبری تکلیف را روشن نموده‌اند. ایشان حکمیت ورزشی را به کوهی تشبیه کردند که دامنه آن ورزش همگانی و قله آن ورزش قهرمانی است. اگر مهندس میرسلیم همین نکته را مدنظر داشته باشند می‌توانند ورزش را از نو بسازند؛ زیرا اهمیت ورزش همگانی تا به آنجاست که با بها دادن به آن می‌توان از مشکلات اجتماعی کاست و همین موضوع سبب کمک به اقتصاد مقاومتی و سلامت جامعه است.
علیرضا حاجی میرزا بابا- رئیس سابق فدراسیونهای والیبال و کشتی اعتقاد دارد مشکل اصلی ورزش ایران کمبود بودجه است و وزیر بعدی باید فردی باشد که بتواند پول به بدنه ورزش تزریق کند. محمدرضا یزدانی خرم که رئیس کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی نیز میباشد، به جلسات هفتگی که در دفتر حزب برگزار میکند اشاره کرد و گفت: در این جلسات پیشنهادها و راهکارهایی را به مدیران ورزشی ارائه میدهند که این راهکارها میتواند به کمک ورزش بیاید. در این گپ و گفت کوتاه صحبتهایی نیز درباره کاندید شدن مهندس میرسلیم در انتخابات ریاست جمهوری زدیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

با توجه به نزدیکی انتخابات شورای شهر، ثبتنام ورزشکاران در این انتخابات را به صلاح میدانید یا خیر؟

در درجه اول معتقدم اعضای شورای شهر باید اهل همان شهر باشند، یعنی کسی که در شورای شهر تهران ثبتنام میکند باید اهل تهران باشند و از جمع اعضای شورا باید دو ورزشکار که معتقد به اخلاق هستند در این جمع حضورداشته باشد تا بتوانند مشکلات و معضلات ورزش پایتخت را پیگیر باشند که البته این امر منوط به پارامترها و معیارهای مدیریتی است؛ یعنی شخصی که کاندید میشود باید سابقه و یا تحصیلات مدیریتی شهری داشته باشد در غیر این صورت نمیتوان انتظار کار کردن از آن شخص داشت.

با توجه به تجربه حضور ورزشکاران و مدالآوران در شورای شهر، بازگشت این افراد را به بدنه مدیریتی ورزش درست میدانید؟

هر ورزشکاری که سابقه و شرایط مدیریت داشته باشد، چه در شورای شهر و چه در بدنه مدیریتی ورزش کشور باید آستین همت بالا زده و در راستای بهبود و پیشرفت ورزش تلاش مثمر ثمری داشته باشد. در تمام دنیا ورزشکارانی که سابقه و شرایط مدیریت دارند وارد میدان شده و خدمت میکنند و اگر هم فقط ورزشکار باشند و سابقه و توانایی مدیریت ورزشی نداشته باشند در راستای ورزش و رشته خودکار میکنند. بدون شک بازگشت ورزشکارانی که در شورای شهر بوده به بدنه مدیریتی ورزش نیز بلامانع است.

بهعنوان رئیس کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی از برنامههایی که تابهحال انجام داده و یا در برنامه دارید توضیح دهید؟

فلسفه وجودی این کارگروه کمک به ورزش کشور است و با این تفکر ایدهها و برنامههای مختلفی را در پیشرو داریم که بخشی از آن را به مسئولین ذیربط ارائه دادهایم و بخش دیگر را بهطور متناوب و با توجه به فراخور زمان به استحضار مسئولین خواهیم رساند. در همین رابطه جلسات هفتگی در دفتر حزب برگزار میشود که از حضور کارشناسان مختلف در این جلسات استفاده میکنیم و مسائل بزرگ و کوچک ورزشی را موردبررسی قرار میدهیم.

با توجه به نزدیکی شما با مهندس میرسلیم، کاندید شدن ایشان در انتخابات ریاست جمهوری را به صلاح میدانید؟

مهندس میرسلیم از چهرههای برجسته سیاسی و مذهبی کشور هستند وی همچنین ریاست فدراسیون نجاتغریق را بهطور موفق بر عهده داشتند و طی سالهای طولانی در این بخش مشاء خیر و برکات بودهاند. ایشان در عرصههای سیاسی و ورزشی احاطه کامل دارند و بدون شک میتوانند در صورت رئیسجمهور شدن در حوزه ورزش اقدامات مفید و ارزندهای انجام دهند.

ایشان پسازانتخاب چه برنامههایی را باید در بخش ورزش انجام دهند؟

مقام معظم رهبری تکلیف را روشن نمودهاند. ایشان حکمیت ورزشی را به کوهی تشبیه کردند که دامنه آن ورزش همگانی و قله آن ورزش قهرمانی است. اگر مهندس میرسلیم همین نکته را مدنظر داشته باشند میتوانند ورزش را از نو بسازند؛ زیرا اهمیت ورزش همگانی تا به آنجاست که با بها دادن به آن میتوان از مشکلات اجتماعی کاست و همین موضوع سبب کمک به اقتصاد مقاومتی و سلامت جامعه است.

مهندس میرسلیم از چه شخصی بهعنوان وزیر ورزش در کابینه خود استفادیی کند؟

ایشان باید از چهرههای مدیر مدبر و متدین و اهل ورزش استفاده کنند. فردی که موردقبول جامعه ورزشی بوده و بتوانید این بار سنگین و مهم را به سرمنزل مقصود برساند. تکیهبر شایستهسالاری ازجمله نکات و مواردی است که مهندس میرسلیم میتواند ضمن درنظرگرفتن این فاکتورها وزیر ورزش خود را انتخاب کند. وزیر ورزش منتخب ایشان باید بتواند انتظارات ایشان، مردم و جامعه ورزش را برآورده کند.

حلقه مفقوده ورزش را درچه چیزهایی میبینید؟

عوامل زیادی هستند که مشکلات عدیدهای در این چند سال اخیر در ورزش ایران ایجاد کردهاند اما اگر بخواهم به دو مورد کلی اشارهکنم: یکی عدم ثبات مدیریت در سطوح وزارتخانهها و روسای فدراسیون و معاونان و دیگری کمبود بودجه و امکانات که باعث شده امور بر طبق معمول پیش نرود و مشکلاتی که در این راستا به وجود میآید. همین امر باعث بروز مشکلاتی شده که کارهای ورزشی بهکندی پیش میرود. موضوع مهم در ورزش ایران سرمایهگذاری کم است. در شرایطی که باید میزان تقاضای بودجه طوری باشد که کفاف ورزشکاران را بدهد؛ اما میبینیم که اینطور نیست. بحث اختصاص یک درصد از بودجه دولت به ورزش که در زمان مهر علیزاده مطرح شد، طرح خوبی بود و میتوانست این مشکلات را حل کند؛ اما متأسفانه رئیسجمهوری بعدی که آمد این قانون را از بین برد. بهطورکلی اعتقاددارم بعد از هاشمی طبا تا زمان حضور محمود گودرزی بهعنوان وزیر ورزش هیچ مدیری وجود نداشت که توانایی اداره ورزش را داشته باشد.

https://shoma-weekly.ir/Iq2P9E