ورزش

میرسلیم: درد در ورزش دیدیم، درمانش را می‌گوییم

به ‌جرات می‌توان اذعان و ادعا کرد که ورزش ما نه‌تنها در بعد قهرمانی و حرفه‌ای بلکه در کلیه زیرساخت‌ها دچار کمبود و مشکلات ریزودرشت بسیار است که نیاز به تحریم و بازسازی دارد.

وقتی مهندس میرسلیم تأکید کرده در صورت احراز ریاست جمهوری حتماً پیگیر تغییر ساختار وزارت ورزش خواهد شد و بخش جوانان را از ورزش جدا میکند، نشان از درایت وی و تشخیص درست ایشان دارد که سالهای طولانی در این عرصه حضور داشته و از نزدیک با مشکلات و کم و کاستیهای حوزه فرهنگ و ورزش آشناست. چرا باید چهرههای باتجربه و توانمند به جرم بازنشستگی نتوانند تجربیات خود را در حوزه تخصصی به کارگیرند؟ چگونه است که طی اینهمه سال هنوز به درستی کارکرد ورزش، در حوزه سلامت و نشاط، جامعه، اقتصاد، سیاست و فرهنگ مورد توجه قرار نگرفته، آیا غفلتهایی از این دست به مفهوم آن نیست که دولتی هنوز به کارکرد و تأثیر ورزش در جوامع بشری وقوف پیدا نکرده است؟!

مهندس میرسلیم یا هر فرد دیگری که بارأی مردم به عنوان رئیسجمهور منتخب، سکان اجرایی کشور طی 4 سال آینده را در دست میگیرد، باید اهتمام جدی داشته باشد تا حوزه مؤثر و فراگیر ورزش را بازتعریف نماید. به جرات میتوان اذعان و ادعا کرد که ورزش ما نهتنها در بعد قهرمانی و حرفهای بلکه در کلیه زیرساختها دچار کمبود و مشکلات ریزودرشت بسیار است که نیاز به تحریم و بازسازی دارد. توجه به سرانه ورزش و رساندن آن به استانداردهای معمول و متداول به ورزش بانوان با درنظرگرفتن حدود و ثغور فعالیت بانوان تلاش به منظور رایگان کردن ورزش با رویکرد فعالیت عمومی خصوصاً اقشار متوسط بس پایین، رعایت اصول اقتصاد مقاومتی در حوزه ورزش، تعیین تکلیف بخش جوانان، ایجاد تسهیلات و حمایتهای همهجانبه از بخش خصوصی در ورزش، گسترش فرهنگ پهلوانی با تکیه بر آموزههای فرهنگ ایرانی و اسلامی، ایجاد نشاط و سرزندگی در جامعه با بهرهگیری از متد ورزشدرمانی، تقویت دپارتمان مطالعات راهبردی و حمایت از نخبههای ورزشی در بخشهای مختلف قهرمانی، پیشکسوتان، تولیدکنندگان، ایده پردازان و حامیان این عرصه، ازجمله مواردی است که باید مورد دقت نظر واقع شود. تنها در چنین وضعیت و شرایطی میتوان امید داشت که ورزش قهرمانی و حرفهای نیز پیشرفت محسوس و معناداری پیدا کرده و قهرمانان رشتههای دیگر نیز بتوانند همانند کشتی، وزنهبرداری و تکواندو دربازیهای المپیک به مکان و افتخار دست پیدا کنند.

وزرش ما با این همه نواقص و کاستیهای کلان مواجه است، آنگاه آقایان تمام این کمبودها را رها کرده و چسبیدهاند به موارد بازدارندهای چون ممانعت از حضور بازنشسته در عرصه خدمت و تنظیم آییننامه انتخابات فدراسیونها! آییننامهای که دهها اشکال شکلی و محتوایی میتوان بر آن وارد کرد و در یک کلام اصولاً ناقض اصل اساسنامه و آزادی انتخابات است. در این رابطه حرفهای زیادی برای گفتن وجود دارد که آن را به زمان دیگری موکول میکنیم.

https://shoma-weekly.ir/RnV9X4