شهرستانها

میخواهند با سرکوب روحیه مطالبه گر دانشجو کم کاری خود را توجیه کنند

احمدعلی مقدم گفت: برخی دولتمردان با سرکوب روحیه نقاد و مطالبه گر دانشجو درصدد اند تا کم کاری خود را توجیه کرده و از پاسخگویی فرار کنند و همچنان سیاست ملتمسانه و غربگرایانه خود را ادامه دهند.
احمدعلی مقدم گفت: برخی دولتمردان با سرکوب روحیه نقاد و مطالبه گر دانشجو درصدد اند تا کم کاری خود را توجیه کرده و از پاسخگویی فرار کنند و همچنان سیاست ملتمسانه و غربگرایانه خود را ادامه دهند.

احمد علی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در رابطه با فرا رسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو به خبرنگار راه آرمان گفت: ماندگاری ۱۶ آذر در تاریخ ایران، حاصل بصیرت دانشجویانی بود که بعد از سرکوب و اختناق شدید حاصل از کودتای ۲۸ مرداد، در دانشگاه تهران یک تحول و بیداری به وجود آوردند که هر وقت پای یک آمریکایی در میان است، سخن از خیانت، جاسوسی و چپاولگری به میان می آید.

وی با بیان اینکه روز دانشجو، روز هویت تاریخی، رسالت ملی و دینی دانشجویان است، افزود: ۱۶ آذر، معیار خوبی برای ارزیابی میزان نفرت روشنفکران جامعه از حکومت شاه و شاه صفتان نفوذی و ذلیل زمانه بود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان بیان کرد: دانشجویان نقش مهمی در تغییر سرنوشت یک کشور دارند، آنها همیشه همراه و پای کار این نظام و انقلاب بوده اند از قیام انقلاب اسلامی گرفته تا دفاع از کشور در جنگ تحمیلی و در زمان کنونی نیز جایگاه ها و مناصب بزرگ علمی، پژوهشی و مدیریتی کشور را در دست دارند.

*دانشجویان، ذخایر علمی یک کشور هستند که با جهاد علمی خود سبب جهش کشور می شوند

مقدم عنوان کرد: دانشجویان، نیروی متفکر و ذخایر علمی یک کشور هستند که با جهاد علمی و بینش سیاسی خود سبب پیشرفت، سازندگی و جهش کشور می شوند و چشم همیشه طماع دشمن را از سر این کشور کوتاه می کنند.

وی با اشاره به اینکه شهدای ۱۶ آذر، آذرخش هایی هستند که به عنوان دانشجویان نماد استکبار ستیزی، مبارزه با استبداد و عدالت خواهی در تاریخ ایران ثبت شده اند، یادآور شد: دانشگاه و جنبش های دانشگاهی به ویژه بسیج دانشجویی همواره در راستای بصیرت و بیداری دانشجو، آگاهی و بینش سیاسی نیروی جوان یک جامعه عمل می کنند و ملت را از نفوذ و استحاله فرهنگی دشمن باخبر می کنند تا سرسپرده و ذلیل دشمن خودکامه نشوند.

این کارشناس سیاسی ابراز کرد: وقتی نیروی جوان و نخبه یک کشور آگاه به مسائل روز به ویژه مسائل سیاسی باشد، در کارزار سیاسی جناح های مختلف، درست ترین راه را انتخاب می کند تا در سرنوشت چند ساله یک ملت و کشور سهیم باشد و با مطالبه گری و انتقاد مستمر ازعملکرد دولت ها، حقوق و منافع ملی خود و کشورش را طلب می کند.

مقدم با اشاره به اینکه نقد دانشجو و دانشگاهیان با پشتوانه علمی و مطالبه‌گری صادقانه همراه است، متذکر شد: فعالیت سیاسی دانشجو یعنی اینکه فرد با بینش و درک سیاسی از رویدادهای جامعه و جهان با اصول منطقی ومعقول به تحلیل حوادث و رویدادهاى داخلی و خارجی کشور بپردازد و موضع مناسب و قاطع اتخاذ کند.

احیا تریبون های مطالبه گری و کرسی های آزاد اندیشی راهکار تحقق حقوق دانشجویان

وی ادامه داد: بنابراین منویات مقام معظم رهبری در خصوص کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون‌های مطالبه‌گری در دانشگاه‌ها باید احیا شود چرا که تریبون آزاد و کرسی های مطالبه گری از حقوق به حق دانشجویان است و هرچه سریعتر باید دوباره برپا شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با فعالیت سیاسی دانشگاه و دانشجو می فرمایند «من همواره بر کار سیاسی در دانشگاه ها تأکید داشته ام و حتی سالها پیش گفتم، "خدا لعنت کند کسانی را که بساط فکر و کار سیاسی را در دانشگاهها جمع کردند».

مقدم تصریح کرد: دانشجوی انقلابی ناظرى بصیر و آگاه است که هوشمندانه و متعهدانه عملکردها را در نظر می گیرد و با نقادى دلسوزانه خطا و لغزش های مسئولان را گوشزد می کند و کشور را در مسیر درست هدایت می کند.

وی با بیان اینکه ۱۶ آذر سال ۳۲ به عنوان مبدأ جنبش دانشجویی ایران است، افزود: دانشگاه و دانشجو باید همواره انقلابی باشند و محیط دانشگاه، محیط تضارب آرا و بحث و چالش باشد، وظیفه دانشجو آگاهی از راه و باخبری از دشمن است که این وظیفه خطیر جز با ایمان، پرهیزگاری، بصیرت و ولایتمداری محقق نمی شود.

سرکوب روحیه مطالبه گری دانشجو، راهکار دولتمردان توجیه کم کاری خود

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان اذعان کرد: چرا که دانشجو با مشارکت‌ سیاسی در سرنوشت نظام کشور خود در ارتباط است و با پژوهش و دانشمندی مایه اقتدار و پیشرفت ملی است، برخی دولتمردان با سرکوب روحیه نقاد و مطالبه گر دانشجو درصداند تا کم کاری خود را توجیه کرده و از پاسخگویی فرار کنند و همچنان سیاست ملتمسانه و غربگرایانه خود را ادامه دهند.

مقدم در پایان با تاکید بر فرمایش بنیانگذارجمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «باید روحیه مطالبه، خواستن و مدعا داشتن در زمینه های گوناگون را در نسل جوان کشورمان به خصوص جوان علمی گسترش دهیم»، خاطرنشان کرد:هویت و گفتمان جنبش دانشجویی عدالت خواهی، استقلال طلبی و استکبار ستیزی است که اگر با مطالبه آگاهانه و منطقی باشد راهی به سوی پیروزی بر دشمن و اقتدار است.

https://shoma-weekly.ir/Ppd4FI