شهرستانها

میثاق نامه ای برای کابینه یازدهم

آقای دکتر روحانی تا کنون در گفتگوها خوش درخشیده و وی مواضعی محکم در قبال استکبار جهانی و آمریکا و اسرائیل داشته است و بهتر است اقدامات مثبت حود را کامل کند.وی اعضای کابینه خودرا به مجلس معرفی کرده که کمی بایستی با دیده تأمل به آن نگریست. فکر می کردیم آقای روحانی طی سالیان متمادی به تعدادی از جوانان تحصیلکرده و ارزشی دست یافته و کابینه ای قوی تر، جوان تر، شجاع تر و مردمی‌تر و پاکتر از دولتهای نهم و دهم معرفی خواهد کرد .متأسفانه زمانی که این فهرست اعلان شد از نگرانی ها نکاست.

  حسن کربلایی- آقای دکتر روحانی تا کنون در گفتگوها خوش درخشیده و وی مواضعی محکم در قبال استکبار جهانی و آمریکا و اسرائیل داشته است و بهتر است اقدامات مثبت حود را کامل کند.وی اعضای کابینه خودرا به مجلس معرفی کرده که کمی بایستی با دیده تأمل به آن نگریست. فکر می کردیم آقای روحانی طی سالیان متمادی به تعدادی از جوانان تحصیلکرده و ارزشی دست یافته و کابینه ای قوی تر، جوان تر، شجاع تر و مردمیتر و پاکتر از دولتهای نهم و دهم معرفی خواهد کرد .متأسفانه زمانی که این فهرست اعلان شد از نگرانی ها نکاست.

1-کسانی که 30 سال پیش هم وزیر یا استاندار و معاون وزیر بوده اند باعنایت به اینکه حداقل 4 سال و حداکثر 8سال دیگر باید در این دولت و دولت بعدی خدمت کنند، چگونه و با کدام انرژی عصا زنان می توانند به وزارتخانه های خود رفت وآمد کنند؟

 2-کسانی که قبلاً وزیر بودند کدام پرونده درخشان را داشته اند که می بایستی از آنان در کابینه دولت تدبیر و امید استفاده شود، آیا از این وزراء (حداقل نیمی از آنها) سابقه ای در اعتدال وجود دارد؟

 3-آقای روحانی فرموده که مردم از بین گروهها و جریانات مختلف، اعتدال را بر گزیدند. بسیار خب ولی جناب آقای روحانی مردم چهار سال پیش با هشت میلیون رأی بیشتر (24میلیون) احمدی نژاد را بر گزیدند، سؤال اینجاست که جنابعالی و آقایان هاشمی و ناطق نوری چرا از این منطق استفاده نکردید و فتنه گران را سر جایشان ننشاندید؟ چرا نهیب نزدید؟ چرا سکوت کردید و چرا علیرغم هشدارهای مقام معظم رهبری، بعضی از اطرافیان ودوستان شما با موسوی و کروبی رفاقت و همراهی کردند؟

 4- حضرت آقا فرمودند: چندین بار تذکر داده ایم که اگر در جلسات محرمانه خودشان می گویند در انتخابات سال 88 تقلبی صورت نگرفته چرا علنی نمی گویند و چرا عذرخواهی نمی کنند و سؤال اینجاست که آقای روحانی کدام یک از وزرای پیشنهادی شما (حداقل آن تعداد که سابقه رفاقت با موسوی و کروبی داشتند) تا کنون از آنان برائت جسته و فتنه گران را محکوم نموده و نهیبی به دوستانشان زدند. جناب آقای روحانی وقتی خودرا تابع رهبری می دانید و وقتی این قبیله یا با فتنهگرها همراهی کرده و یا حداقل اعلان برائت نکرده اند چگونه بایستی آنان را به عنوان وزیر معرفی کنید و نمایندگان مجلس با چه منطق و دلیلی بایستی به این جماعت رأی دهند.

 5- آقای روحانی لازم است وزرای پیشنهادی شما روشن و شفاف نامه ای را امضاء کنند واعلان دارند ما اقدامات موسوی و کروبی در ماجرای انتخابات سال 88 را که منجر به سوءاستفاده بیگانگان و کند شدن جریان خدمت طی 8 ماه پس از آن شده را محکوم نموده وحتماً و قطعاً در انتخاب مدیران کل، مدیران شهرستانها، معاونین وزرا و مشاورین و دستیاران خود جایی برای این جماعت فتنه گر و حامیانشان در وزارتخانه های ما وجود ندارد. آقای رییس جمهور این چند خط شرعی، قانونی، مدبرانه و اعتدال گرایانه است و حداقل برای نمایندگان مجلس که با دغدغه های مقام معظم رهبری آشنایی دارند، به منظور تسهیل رأی اعتماد راه گشا خواهد بود و وزرا نیز درآینده به مشی اعتدال شما در این بخش کمک خواهند کرد.

*  دبیر استان گیلان
https://shoma-weekly.ir/r8tnRO