شهرستانها

میتینگ اصلاحات در رشت با پوشش بزرگداشت آیت الله احسانبخش

بر اساس تصمیم بیت مرحوم آیت الله احسانبخش (نماینده فقید مقام معظم رهبری در گیلان) قرار است مجید انصاری سخنران مراسم روز ۱۳ خرداد در مصلای رشت باشد. البته قرار نیست سالگرد ارتحال امام جمعه فقید رشت به یک میتینگ برای جریان اصلاحات تبدیل شود و فکر می‌کنم پیشنهاد دهنده و تصمیم گیرنده دچار اشتباه شده‌اند.
حسین کربلائی- بر اساس تصمیم بیت مرحوم آیت الله احسانبخش (نماینده فقید مقام معظم رهبری در گیلان) قرار است مجید انصاری سخنران مراسم روز ۱۳ خرداد در مصلای رشت باشد. البته قرار نیست سالگرد ارتحال امام جمعه فقید رشت به یک میتینگ برای جریان اصلاحات تبدیل شود و فکر میکنم پیشنهاد دهنده و تصمیم گیرنده دچار اشتباه شدهاند.

یادآور میشوم مرحوم احسانبخش بارها در نماز جمعه خود در مهدیه و مصلای رشت این جریان و اقداماتشان را محکوم کرده بود. ضمن اینکه آنان تحت عنوان جریان چپ از جایگاهی در آن بیت برخوردار نبودند و آنان نیز مرحوم احسانبخش را قبول نداشتند.

اینجانب سوالاتی دارم که امیدوارم قبل از ورود آقای مجید انصاری به رشت پاسخی دریافت کنم:

۱_آقای مجید انصاری اصولا چهشناختی نسبت به آن مرحوم داشته تا بتواند از فضایل و مختصات او برای مردم رشت سخن بگوید؟

۲_جریان اصلاحات یا‌‌ همان جریان چپ و یا مجمع روحانیون چه نسبتی با آیت الله احسانبخش داشتند؟ دوستان مجید انصاری در این استان بارها و بارها با آن مرحوم درگیری داشتند و اصولا سنخیتی بین این بیت و آن جریان وجود ندارد.

۳_مرحوم آقای احسانبخش نماینده ولی فقیه در این استان بوده فلذا رفتارو گفتار و منش و سوابق سخنران مدعو جلسه (مجید انصاری) نیز میبایستی متناسب با آن مرحوم باشد.

۴- آیا آقای مجید انصاری میتواند نسبت به عملکرد موسوی و کروبی و یا رفتارهای هنجار شکنانه جریان فتنه در انتخابات۸۸ اعلام بیزاری کند؟

۵- آیا مجید انصاری میتواند نسبت به حضور منافقین و گروهکهای ملحد و ضد انقلاب در جنجالهای انتخاباتی فتنه ۸۸ نظر خود را رسما و شفاف اعلام کند؟

۶- آیا مجید انصاری میتواند رسما مرز بین خود و رفقای مفتون در جریان فتنه ۸۸ و یا اصطلاحا سران فتنه را روشن کند؟

به هر حال آقای انصاری به عنوان عضو جریان اصلاحات مدافع جدی موسوی بوده و در همایشها حضور یافته بود و در همه مراحل قبل، حین و پس از انتخابات ۸۸ حضوری فعال داشته و در تجمع و تحریک و احیاء فضای اعتراض نقش اساسی داشته و طی ۶ماه در همه عرصهها و خیابانها حضور مییافته و رسما در میدان آزادی گفته است که «ما با همه توان ایستادهایم، پرونده کاملی از تخلفات آماده کردهایم و ایستادهایم.» و هیچ کس نقش این رجل سیاسی را در کشاندن مردم به خیابانها نمیتواند انکار کند.

ما اگر سخنان تند و حملات بیمحابای ایشان به شورای نگهبان و جریان اصولگرا را فراموش کنیم و اگر رفت و آمدها و رفاقتهای ایشان را با جریان برانداز در دوران اصلاحات به فراموشی بسپاریم، هرگز فیلمهای موجود ایشان در دفاع از اقدامات نابخردانه موسوی فراموش شدنی نیست. بدیهی است دادن پست دولتی به چنین شخصی هرگز نمیتواند گناهان و تخلفات ایشان را پاک کند. ما تا کنون نشنیده و یا ندیدهایم جناب مجید انصاری نسبت به جریان فتنه، به خیابان کشیدن مردم، آتش زدن مغازههای مردم، سوزاندن مغازه و بیت المال، مورد ضرب و شتم قرار دادن بسیجیان، پاره شدن عکس امام در دانشگاه، شعارهای اهانت بار، آتش زدن پرچم امام حسین (ع) در عاشورای۸۸، حمایتهای اسرائیل و آمریکا و انگلیس و اروپائیان از جریان فتنه، تا کنون اعلان برائت، اعلان بیزاری و یا لااقل اعلان نارضایتی از این اقدامات کرده باشد و یا محکوم کرده باشد و این درخواست را هم اکنون نیز از ایشان داریم.

در پایان با صراحت اعلام میکنیم اگر ایشان سخنران مراسم تجلیل از مرحوم احسانبخش باشد، مسئولین مربوطه برگزاری مراسم، زمان مناسب در اختیار جریان اصولگرا قرار دهد تا از مواضع نظام دفاع کند.

*دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان

https://shoma-weekly.ir/xUNejE