شهرستانها

موفقیت مجلس دهم در تبعیت از رهبری است

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گلستان گفت: اگر مجلس آینده می‌خواهد مشکلات جامعه حل شود باید گوش ‌به‌فرمان رهبری باشد.
سیدحسن سیدی دبیر استان گلستان در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه «شما» درخصوص انتظارات مردم از مجلس دهم گفت: اگر مجلس آینده میخواهد مشکلات جامعه حل شود باید گوشبهفرمان رهبری باشد و به اسناد بالادستی کشور اهتمام در برنامهریزی و نظارت داشته باشد. وی افزود: دو اولویت را مجلس باید در نظر بگیرد اول اقتصاد کشور را درست کند؛ چون معیشت مردم با مشکل روبهرو است و تنها راهحل اقتصاد مقاومتی است.

سیدی خاطرنشان کرد: توقع اینکه فرجامیت برجام مشکلات اقتصادی را حل میکند توهمی بیش نیست؛ چراکه آثار پیمانشکنی در رفتار آمریکا دیده میشود و دولتمردان آمریکا نیز باهم اختلاف دارند و معلوم نیست با رویکارآمدن دولت جدید در آمریکا سرنوشت برجام چه میشود؟

این مدرس دانشگاه اهمیت تحولات علمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجلس دهم باید بهشدت خواستار تحولات علمی باشد باید مطالبهگر توجه دانشگاهها به اسناد بالا دستی باشد برای نمونه اجراییشدن بخشنامه اسلامیشدن دانشگاهها مصوب شورای انقلاب فرهنگی باشد.

وی در ادامه بیان داشت: اولویت دیگر این است که مراکز دانشگاهی باید به سوی تولید علم گام بردارند و تحول در علوم انسانی از سرعت بیشتری برخوردار گردد، متأسفانه با شیوه کنونی اگر درجا هم بزنیم خوب است؛ درصورتی که جای نگرانی هم دارد که عقبگرد نداشته باشیم.

دبیر حزب مؤتلفه استان درباره اهمیت مجلس خبرگان اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری از ارکان مهم جمهوری اسلامی است. هوشیاری و ذکاوت مجلس خبرگان رهبری بعد از ارتحال امام باعث شد که از رهبری آگاه، شجاع، مدیر مدبر برخوردار شویم بهطوریکه شخصیت بزرگ سیاسی جهان مانند دبیران سازمان ملل و رهبران کشورها به این حقیقت اعتراف کردهاند و ملتهای مسلمان ایشان را فقط رهبر برای ایران نمیدانند؛ بلکه مقام معظم رهبری را رهبر جهان اسلام میدانند.

وی ادامه داد: انتخاب رهبری تصمیمی بود که نقشههای دشمنان را خنثی کرد؛ لذا داشتن مجلس خبرگان قوی ضرورت نظام ماست. ناگفته نماند که در این سالهای اخیر دشمن نقشه ریخت که با نامزدکردن افرادی خاص مانع گردد که مجلس قوی و هوشیار که حافظ اسلام و رهبری باشد تشکیل شود که شورای نگهبان در راستای وصایای امام راحل بهخوبی وظیفه خود را انجام داد و طراحی دشمنان را خنثی کرد.

سیدی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در استان گفت: متأسفانه دیدیم که عهدشکنیهای دشمن همچنان بروز و ظهور دارد نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که با وجود این توافق، هیچ ردپایی از رونق اقتصاد مقاومتی مشهود نیست؛ لذا اقتصاد مقاومتی را نباید فراموش کرد و دولت و مجلس در برنامه ششم اقتصاد مقاومتی را به جد مورد توجه قرار دهند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گلستان با انتقاد از نرخ محصولات کشاورزی و دامی در استان گلستان، اظهار داشت: متأسفانه تاکنون سیاستهای مدبرانهای درباره تولیدات کشاورزی و دامی گرفته نشده است و افزایش
10 یا 15 درصدی حقوق کارمندان جوابگوی تورم نیست و میزان حقوق کارگران هم بالا رفته؛ ولی در صورتی که رشد قیمت گندم فقط 9درصد بوده است این درحالی
است که هزینههای جانبی تولید کشاورزی از تورم بیشتری برخوردار است و کسی هم حاضر به انجام کار سخت کشاورزی نیست و امیدواریم مسئولین کشور با حمایت واقعی و عملی از تولید، زمینههای وابستگی را کم کنند.

https://shoma-weekly.ir/zLK6WX