اقتصاد

موضوع اشتغال در لایحه بودجه ۹۷ مبهم است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در لایحه بودجه ۹۷ برای اشتغال برنامه درستی تنظیم نشده و مشخص نیست اعتبار ذکر شده به طور دقیق چگونه تامین می‌شود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه تجمعات اخیر مردم در اعتراض به لایحه بودجه ۹۷ است، گفت: گرانی دست دولت است و دولت نباید خود به سمت گرانی اجناس و کالاها پیش رود.

اسدالله عسگراولادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایمنا، در خصوص اعتراضات اخیر مردم نسبت به موج گرانی‌ها، اظهار کرد: این اعتراضات تنها در گوشه و کنار شهر اتفاق افتاده و شدید نیست و تنها چند نفر دور هم جمع می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه این حرکات برنامه‌های اعتراضی نیست، گفت: متاسفانه در لایحه بودجه ۹۷ که چندی پیش به مجلس رفت برای اقتصاد و بهبود مشکلات مردم چاره‌ای اندیشیده نشده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با تاکید بر اینکه دولت باید در لایحه بودجه به دو موضوع توجه می‌کرد، گفت: دغدغه اصلی دولت باید رفع بیکاری مردم و همچنین بهبود وضعیت معیشتی دهک های پایین جامعه باشد و این موارد باید اصلاح شود.

وی افزود: در لایحه بودجه ۹۷ برای اشتغال برنامه درستی تنظیم نشده و مشخص نیست اعتبار ذکر شده به طور دقیق چگونه تامین می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه لایحه بودجه ۹۷ دارای اشکال است، تصریح کرد: دولت باید برای رفع مشکلات معیشتی مردم راهکاری پیدا کند و با وجودی که مردم درآمد چندانی ندارند، اکنون فشار مالیاتی بر روی آنها مضاعف شده در حالیکه توان پرداخت این میزان مالیات را ندارند.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر فشارهای بیمه تامین اجتماعی، بیکاری و ... در کشور زیاد شده و این اعتراضات مواردی است که متاسفانه بیگانگان بر روی آن انگشت می گذارند.

رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با تاکید بر اینکه مردم ما اهل بصیرت هستند و امیدواریم مشکلات آنها به زودی رفع شود، گفت: این اعتراضات خودجوش نیست و دست‌های سیاسی در آن دخیل است.

وی در خصوص گرانی ها که موجب این اعتراضات شده است، تاکید کرد: این گرانی‌ها مربوط به شایعات لایحه بودجه است و زمانی که دولت در لایحه بودجه ۹۷ صحبت از گرانی بنزین، آب، برق، گاز و ... را کرد با وجودی که هنوز تصویب نهایی نشده شاهد موجی از گرانی‌ها هستیم.

عسگراولادی تصریح کرد: گرانی دست دولت است و دولت نباید خود به سمت گران اجناس و کالاها پیش رود.

https://shoma-weekly.ir/L46V71