زنان

موجی به نام همدلی

داستان کرونا در ایران متفاوت‌تر از غرب پیش می‌رود از همان روزهای نخست، حضور گروه‌های جهادی متشکل از نیروهای مردمی و طلاب در کنار کادر درمان در بیمارستان‌ها نمودهای تازه‌ای از حیات طیبه را به نمایش گذاشت. در روزهای بعد همدلی و همراهی مردم با یکدیگر بیشتر شد و همین امر در عید نیمه¬شعبان تمجید رهبر انقلاب را با ارائه قیاسی در زمینه برخورد حاکمیت¬‌های غربی و آمریکایی با مقوله بیماری و مردم جمهوری اسلامی ایران در پی داشت.
نفیسه زارعی- همه‌گیری کرونا ویروس در سراسر جهان، روی دیگری از سکه تمدن، فرهنگ و علم را به نمایش گذاشت، اروپا درحالی با این اپیدمی بزرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند که فروشگاه‌های بزرگ خالی از مواد اولیه زندگی است و موج ناامیدی و یأس بیم خودکشی را در بین آدم‌ها افزایش داده است.

آمریکا نیز البته اوضاع بهتری ندارد، این موضوع را می‌توان از ظواهر این روزهای نیویورک و سایر ایالت‌ها فهمید، خرید و فروش آزادانه سلاح در این کشور، افزایش میزان دزدی و قتل و همچنین موج غم‌انگیز تبعیض‌نژاد در رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا از آن دست از موضوعاتی است که به تعبیر رهبر انقلاب چهره واقعی غرب را به تصویر کشید. اما داستان کرونا در ایران متفاوت‌تر از غرب پیش می‌رود از همان روزهای نخست، حضور گروه‌های جهادی متشکل از نیروهای مردمی و طلاب در کنار کادر درمان در بیمارستان‌ها نمودهای تازه‌ای از حیات طیبه را به نمایش گذاشت.

در روزهای بعد همدلی و همراهی مردم با یکدیگر بیشتر شد و همین امر در عید نیمه­شعبان تمجید رهبر انقلاب را با ارائه قیاسی در زمینه برخورد حاکمیت­‌های غربی و آمریکایی با مقوله بیماری و مردم جمهوری اسلامی ایران در پی داشت. سخنان نافع معظم‌له درخصوص رسیدگی به قشرهای ضعیف جامعه که به واسطه همه‌گیری از کسب روزی درمانده بودند در همان نیمه ماه مبارک شعبان، مرحله تازه­ای از حرکت‌های جهادی را کلید زد. توزیع بسته‌های غذایی و اقلام بهاشتی در مناطق کم‌برخوردار، بخشودگی اجاره‌بها املاک استیجاری توسط مالکان خیر و... تنها نمونه‌های کوچکی از همدلی و همراهی مردمی فهیم و انسان‌دوست در جریانات اخیر است.

البته دولت نیز باید اقدامات مناسب در رسیدگی به افراد کم برخوردار را در دستورکار قرار دهد و سپس گزارشی شفاف از آن به سمع و نظر آحاد جامعه برساند به هر ترتیب آنچه مسلم است این جریان دشوار کع گرفتاری عمده برای بشریت به همراه آورده است از میان می‌رود اما آنچه منجر به از بین بردن تلخی‌ها خواهد شد، انسانیتی است که نشئت‌گرفته از دین و آیین مقدس اسلام است و نمونه از جامعه مهدوی در عصر ظهور را در ایران اسلامی به رخ جهانیان می‌کشد، جهانی که اکنون به دستی نجات‌بخش نیاز دارد و احساس خستگی از بی‌عدالتی، فقر و فساد او را نیازمند منجی نموده است.

https://shoma-weekly.ir/DzkgJY