شهرستانها

مواضع ترامپ از موضع پدرخواندگی داعش و اسرائیل بود

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: واگذار کردن تصمیم‌گیری در مورد برجام به کنگره نشان از ضعف در سیاست‌های کاخ سفید دارد و انداختن این موضوع در دور تسلسل باطل به‌زعم خود بازی گرفتن کشورهای 1+5 است.
احمدعلی مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در رابطه با اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر تهدید ایران اظهار داشت: ترامپ که در سلامت روانی‌اش تردید وجود دارد زخم‌خورده ایران و شکست‌خورده سیاسی منطقه علیرغم عرف دیپلماتیک و با زیر پا گذاشتن اخلاق، مرزهای انسانیت را جابه‌جا کرد و نشان داد که می‌شود انسان دو پا بود اما رنگ و بویی از آدمیت نبرد.

مقدم افزود: وضعیت آشفته درونی، بلبشو و هرج‌ومرج درونی جامعه آمریکا و وجود قتل و غارت‌های اخیر همچون تیراندازی لاس‌وگاس، تظاهرات نژادپرستانه، افزایش بدهی روزافزون خارجی این کشور به مبلغی بالغ‌بر 17 تریلیون دلار و وضعیت دیپلماسی خارجی آشفته‌تری همچون تیرگی روابط با کانادا، ترکیه، مکزیک، کره شمالی با توجه به این موضوعات و فشار مضاعفی که از ناحیه قلع‌وقمع داعش بر دولت آمریکا واردشده است، سرریز آن از طریق عربده‌کشی آمریکا بر سر کشورهایی است که سیاست‌های او را به شکست کشانده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: هنوز نوزاد نامشروع (داعش) آمریکا، انگلیس و عربستان در حال پا گرفتن بود که توسط جریان مقاومت به سرای نیستی شتافت و یکی دیگر از دست‌پخت‌ها و ره‌آوردهای آمریکا در منطقه (رژیم صهیونیستی) نیز همواره از سمت ایران و خط مقاومت منطقه خواب راحت ندارد و در ترس‌ولرز به سر می‌برد برای این ترامپ پدرخوانده همه این نطفه‌های نامشروع سینه‌چاک می‌کند تا ایران به‌عنوان پیشانی خط مقاومت منطقه عقب زده تا چند روزی بر عمر خبیث این دو جرثومه فساد در منطقه بی افزاید.

وی اضافه کرد: فحاشی از سر ضعف سخنان اخیر ترامپ رگه‌های اضمحلال پیش از پیش آمریکا را هویدا کرد و مظلومان عالم را به برچیده شدن نظام ظلم و فساد در دنیا امیدوارتر کرد و موجب بیزاری عمومی دنیا از خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا شد هرچند که هرازگاهی ملت‌ها آتش خشم خود و میزان تنفر خود را از سیاست‌های خصمانه آن با حمله به سفارت‌خانه این کشور و پایگاه‌های نظامی آن نشان می‌دهند.

مقدم با اشاره به اینکه علیرغم میل ترامپ خلیج همیشه فارس تا ابد فارس می‌ماند و بر دامن کبریایی قومیت تشیع ایرانی نسبت‌های ناروای ترامپ نمی‌تواند گردی بنشاند، تصریح کرد: تنها در این سخنان مظلومیت و حقانیت ایران به اثبات رسید و دنیا فهمید در قبال نقض عهد این کشور هیچ ضمانت اجرایی برای الزام آن به تعهدات پذیرفته خود وجود ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بابیان اینکه این ضمانت را باید نهادها و سازمان‌های بین‌المللی بدهند که با توجه به دست‌پرورده و جیره‌خور بودن آنان از آمریکا از کنده آنان دودی بلند نمی‌شود و ادامه داد: پس ملت‌ها خود باید به فکر تحقق مطالبات و کشیدن حق خود از حلقوم قدرت‌های مستکبر باشند وگرنه هیچ نهاد بین‌المللی از این توان برخوردار نیست همان‌طور که در تجربه تلخ برجام پی بردیم و مردم ما پی برند بدعهدی و نقض حقوق بشر عادت مألوف آنان شده است.

وی گفت: برجام نشان داد خود باید در تحقق حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بکوشیم و این حق را تثبیت و از گزند تعرض دور کنیم وگرنه دل بستن به سراب وعده‌های دل‌خوش‌کنک غرب و آمریکا جز انگشت حسرت بر لب گزیدن ثمره‌ای دیگری در برندارد و با تأسف هر زمان آمریکا بر طب جنگ علیه ما کوبید برخی عناصر داخلی گمان کردند مذاکره تنها راه دور کردن سایه جنگ از سر کشور ما است درحالی‌که آمریکا خود واقف به این موضوع است که دوران چاله‌میدان و قداره کشی تمام‌شده و قانون جنگل از اعتبار افتاده است و ایران قدرتی است که در منطقه از حامیان قوی برخوردار است کافی است ترقه‌ای بیندازد تا موشکی دریافت کند.

مقدم تصریح کرد: به ترامپ توصیه داریم چند واحد درس اخلاق و ادب بگذارند تا بداند با ملتی که از پیشینه و تمدنی چندین برابر اجداد او برخوردار هستند باید با چه ادبیاتی صحبت کند و بداند تهدید به افزایش تحریم و پس زدن برجام در عزم استوار ایرانیان خللی وارد نکرده و تنها اتحاد و همبستگی را در بین اقوام و جامعه ایرانی بیشتر می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: واگذار کردن تصمیم‌گیری در مورد برجام به کنگره نشان از ضعف در سیاست‌های کاخ سفید دارد و انداختن این موضوع در دور تسلسل باطل به‌زعم خود بازی گرفتن کشورهای 1+5 است و تنها بی‌اعتمادی پیش از پیش آن‌ها را به این کشور افزایش داده و نشان می‌دهد این کشور به شرکا و طرف‌های دیگر مذاکره‌کننده وقعی نمی‌نهد و یکجانبه‌گرایانه تصمیم و عمل‌ می‌کند به‌جز این کدخدای خود خوانده حوزه اختیاراتش به حد مرجع تأییدکننده تعهدات ایران در قبال برجام نمی‌خورد پس بهتر است بر سر جای خود بنشیند و به تصمیمات جمعی نهادهای بین‌المللی تمکین کند.

وی با اظهار تأسف از اینکه ای‌کاش در برجام عقب‌نشینی نمی‌کردیم، ذکر کرد: ترامپ متانت، نجابت و صلح‌دوستی ایرانیان را به ضعف تعبیر کرد و گستاخی و وقاحت را از سر گذرانده و با بستن چشمانش هر چه بر دهانش جاری شد را گفت و با خراب کردن پل‌های پشت سرش حجت را بر ایرانیان تمام کرد که به مصداق آن‌که می‌گوید پنج‌انگشت را عسل کنی دردهانش بگذاری انگشتت را گاز می‌گیرد نمونه واقعی ترامپ است.

مقدم بابیان اینکه مردم منطقه دریافته‌اند تنها راه نجات آن‌ها از گرداب دست‌اندازی و چشم نظام سلطه و منابع انرژی آن مقاومت است و ادامه داد: ازاین‌رو در کشورهای منطقه از نقش مستشاری نهاد انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استقبال شده است و دشمن را از این طریق به عقب راندند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: جامعه نخبگان آمریکا عرق شرم بر جبینشان نشست از این سخنان شرم‌آور ترامپ و بدانند که ما حساب آنان را از دولت آمریکا جدا می‌دانیم.

وی با اشاره به موضع اصولی آقای روحانی تصریح کرد: ضمن تشکر از قاطعیت برخورد روحانی در برابر ترامپ می‌‌گوییم ای‌کاش قبل از وقوع، جلوی چنین پیشامدهایی را می‌گرفتید که مجبور به گرفتن کاسه چه کنم بعد از دادن امتیازات در قبال تعهدات برجام خود نشوید.

مقدم تأکید کرد: در پایان با یادآوری سخن ارزشمند و دوراندیشانه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه من به مذاکرات خوش‌بین نیستم باید گفت از گرگ گرسنه‌ جز دریدن انتظار دیگری نمی‌توان داشت و ذات پلید آمریکا با تجاوز به حقوق ملت‌ها است که بر سر پا مانده است و بداند این تاختن بی‌امان بر حقوق مظلومان عالم دوامی ندارد.

https://shoma-weekly.ir/GOupHo